Sidor

lördag 14 juni 2014

De är då alltid så gulliga, de där shettisarna

Idag så var jag och gå med min hårboll Melinda, hon tyckte att det skulle ha varit roligare att typ bara äta gräs. Så till först så var det ganska besvärligt att få henne med sig då hon upptäckte att vi inte skulle ner på åkern, jag fick riktigt nästan släpa henne med mig för hon gick bara och stretade den första kilometern typ. Men jag tycker då det att vi ibland måste fara på en länk så där också, Pona är nämligen tillräckligt bortskämd redan så det är ingen skada skedd om man inte gör som hon vill för en gångs skull. Men sedan på hemvägen genom en stig i skogen så var hon framåt och fick gå först.

        




Idag blåste det fruktansvärt mycket och det var mulet, kallt och hemskt. Pona tyckte att det bara var bra tror jag, Zam tyckte att det var för kallt och Sniff var sniffig och nafsade i mina ridbyxor och på mig, bökade ner ridspön från deras ställning och hoppade till för någonting. Haha. 
Fast nu blev det ju bra väder...solen kom fram då jag kom in ikväll och nu har det börjat blåsa mindre också ser det ut som...
Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar