Sidor

tisdag 24 juni 2014

Barbackahoppning och så äter Månsa paj

Det natt och sådär och jag har lust att sova så att morgondagen går att catcha upp på före klockan 12 men det är för mycket awesomeness för att jag ska kunna skita i det och så vidare.

Idag så har det varit 2 frassar hit som Månsa var arg på. Hon tycker inte om andra katter. Hon tycker faktiskt mer om mig än vad hon tycker om andra katter. Tänk att det finns någon som tycker att jag är speciell och tänk att det just är Månsa som tycker det och det är extra bra för det är inte många som Månsa tycker om. Ska jag säga vad Månsa gjorde idag? Hon åt paj. Det fanns lite pajsmulor i kaninmatsbunken (inte för att nu Perttu äter det, det är väl mera typ Zams...) som jag hade satt på stallsgolvet och då dök hon dit och plockade bort ett äppelskal därifrån och sen undrade jag vad det var där som var så intressant och då såg jag att katteländet åt paj. Haha. Ibland är hon bara för random för hon brukar inte alltid tycka om paj vad jag vet. En gång så anföll hon en bulle, det var också intressant. Vanligtvis så anfaller hon möss. 
Okej, nu började jag fundera på vilken söt katt hon är. Hon är faktiskt jättesöt och rolig att tala med. Hon klöser inte heller och så har hon fina ögon och så är hon så liten och fluffig och...ochoch

Jag red Zam idag, barbacka. Mamma och Becka kom med fast de gick. Zam är ganska uppsvälld just nu haha....det där gräset börjar synas. Han var också svälld vid ganasherna, kan hända att det har slunkit med någon blomma som kanske inte är så bra. Han var ganska ponnyaktigt jobbig idag, blrjade backa då han såg en katt längre fram på stigen. Fast det var ganska kul och random ridtur. Vi hoppade  också, det var spännande med tanke på att sadeln råkade lämna i stallet. Det gick bra fast en gång så var jag påväg att "tappa" honom, det kändes som om han började fara iväg för mig. Men några gånger kändes det bra. Man måste liksom följa med så att han får sträcka ut halsen men själv får man inte ha tyngden för långt fram så man får inte luta framåt i nerhoppet liksom. Ugh, jag fattar inte hur någon klarar av att hoppa lite högre hinder barbacka... Jag och Zam hoppade typ 40 cm, det räckte bra.

Ni vet, Zam är också en sån ponny som slickar på en. Idag så slickade jag tillbaka. Han har ganska sträv mule. Bara så ni vet.

På dagen så var jag med då Becka red Keymaster. Han brukar inte stå istill då man ska upp på honom, men sen går det bra. Idag så stod han stilla. Det var bra.
Jag flätade manen på honom, han började mest se ut som en galen indian. Haha.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar