Sidor

lördag 14 juni 2014

Arch Enemy!

Arch Enemy är väl ett band som jag har gillat lite men jag hade inte lyssnat på dem så mycket, mest då deras förra album kom så lyssnade jag på dem lite och tyckte att de var bra och sen vet jag inte... Arch Enemy är ett Death Metalband, eller egentligen mer Melodic Death Metal men de som inte lyssnar på Metal tror jag inte att kan uppfatta så mycket melodiskt där... I det här bandet är det också en kvinna som growlar (det är inte så vanligt), det har varit Angela Gossow sedan år 2001 eller var det år 2000... Men nu så har hon tydligen slutat fast hon är fortfarande bandets manager. Det är ingen så ny nyhet mera, bara jag som inte är uppdaterad. Nu är det Alissa White-Gluz som tog över. Christopher Amott som spelade gitarr har också slutat för andra gången... (Jag minns inte vad hans ersättare heter, man kan ju inte ta in allt nytt på en gång liksom.) Det är lite sad på ett sätt... Angela har varit med så länge och så är hon cool och awesome på många sätt.......(öh ja det säger ju mycket.) Men de nya låtarna är det bästa jag har hört på länge och Alissa är verkligen rätt. Jag har nog känt till henne och hennes förra band, The Agonist. Jävlar, jag vill som så vara Alissa. Hon har blått hår och sådär. Jag tycker också att hon growlar lite bättre än Angela. Iallafall, synd att inte alla förstår sig på sån här musik ibland, det är ju så braaa....!  


.                                          




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar