Sidor

söndag 29 juni 2014

10 som...... (Sen vet ni mycket randomsaker om mig...)



10 som...

upprör mig
1. Jag upprör mig själv.
2. Ett rör som går uppåt är ett upprör enligt mig men det väl neråt på samma gång som det går uppåt så där har vi problem.
3. Jag har så dålig humor ibland.
4. Jag vill fara på så många äventyr men äventyr just does'nt happen!
5. Det som alltid upprör mig är människors åsikter om jag inte är av samma åsikt. Hah.
6. Då folk slutar följa mig på Instagram. Då kan de nog inte räkna med att jag följer dem heller längre. 
7. Om några veckor så är det inte så här ljusa nätter längre...
8. Jag vill börja se på en ny serie men jag vet inte vilken. Fast jag kanske ser igenom Supernatural på nytt istället.
9. Bromsarna har börjat komma. De värsta insekterna som finns...
10. Jag såg på solen just och blev bländad. Ouch.
 
gör mig glad
1. Vacker solnedgång. Man kan nästan se då solen far längre och längre ner. Om en halvtimme så är den nere. Oooh, redan nu så blir jag inte lika bländad som för någon minut sedan! Livebloggning om solnedgången.
2. Sniffff.
3. Tofu med nudlar...
4. Norman Reedus, instant cure to any bad day!


5. Musik som är bra, vad jag tycker att är bra just nu kommer där längre ner....
6. Enhörningar
7. Då folk uppskattar eller gillar mig eller på något sätt hyser någon positiv känsla mot mig överhuvudtaget! Hajjah! Jag känner mig så värdelös för tillfället...
8. Zamzam
9. Hårbollen 
10. Det finns hästar. I rymden.

jag älskar
1. Melinda
2. Sudden Joy 
3. Klockas Zamiro
4. Queen Perttu Magdalena
5. Månsa
6. Musik
7.  Norman Reedus
8. Mamma
9. Zombies
10. Att läsa spökhistorier och creepypastas före jag far och sova och vara rädd för läskiga mördare och en massa övernaturligt halva natten.

låtar jag drogar ("drogar"???? :p )

1. Kerli- Army Of Love
2. Kerli- Love Is Dead
3. Kerli- Walking On Air
4. Kerli- Teaparty 
5. Kerli- The Lucky Ones
6. Kerli- Zero Gravity
7. Björk- Army Of Me
8. Björk- Hyperballad
9. Arch Enemy- War Eternal
10. Arch Enemy- Nemesis
11. Arch Enemy- You Will Know My Name
12. Arch Enemy- No Gods No Masters
13. Arch Enemy- Bloodstained Cross
14. Dark Tranquillity- Iridium
15. Lana Del Ray- Summertime Sadness
16. Sia- Chandelier

Ouch det var kanske några mer än 10 men jag kunde bara inte lämna bort någon...
Det kanske märks att jag är insnöad på vissa här... Ärligt talat så har jag typ bara lyssnat på Kerli de senaste dagarna... 


jag gjort idag
1. Varit till Nykarleby tillsammans med Becka och sett på fälttävlan.
2. Ätit tofu och nudlar. Haha.
3. Kört Opeln till Nykarleby, den uppförde sig bra idag. Eller, egentligen så är den ganska likadan helatiden, det beror bara på mig det.
4. Tagit bilder med iphonen som blev förvånansvärt bra med tanke på att jag tog bilder av hästar som galopperade. Det blev inte bara blurr. 
5. Busat med Sniffff...!!
6.  Spelat Sims Freeplay...
7. Tänkt.
8. Andats.
9. Lyssnat på Kerli.
10. Varit awkward.

Jag inte gjort idag
1. Sagt FiiiiisK.
2. Slagit någon.
3. Ridit.
4. Talat om hästskit. Annars så brukar jag tala om hästskit ganska ofta, typ varannan dag.
5. Sett en älg.
6. Lekt med Barbiedockor.
7. Varit i rymden.
8. Sett på The Walking Dead.
9. Pratat med Månsa.
10. Skickat ett fax....


som händer i helgen (eller hände blir det, det är så länge till nästa helg...)
1. Halleluja! Det blev varmare väder...
2. I fredags var jag och Becka och rida Tilten och det var första gången han såg färgglada hinder på en ridbana verkade det som men han fixade det bra sen.
3. Efter det var vi till Neste i Edsevö och hämtade pizza.
4. På lördag steg jag upp halv 8 och var och fixade stallet.
5. På kvällen så red jag Zam. Han ville bara äta
6. Det var som vanligt så att Becka for någonstans (Klackenparty) och jag var hemma och tänkte på hästskit.
7. Idag var Becka och jag till Nykarleby och se på fälttävlan....det vet ni vid det här laget. 
8. Jag kom fram till att det är länge sedan jag har umgåtts med någon annan än familjen.
9. Men jag har inte sovit så länge den här helgen! Det är amazeballs.
10. Mina senaste emojis på ipaden:

jag gör på en dag som rutin
1. Kaffe...
2. Pratar om hästskit. 
3. Pratar om min Hårboll Melinda.
4. Sover men det gör jag inte på dagen, helst där kring gryningstimmarna...
5. Omg jag har inga rutiner.
6. Försöker bryta rutiner fast jag sa att jag inte har några.
7. Är för länge på internet.
8. Filosoferar.
9. Drar Sniff i svansen. (Eller nah, men det gjorde jag idag.)
10. Säger FiiiiSK!

10 hemlisar om mig (eller bara randomsaker. Huhihui)

1. Jag önskar att det skulle finnas dinosaurier. 
2. Tänk att kunna alla språk i hela världen. Det skulle vara awesome.
3. Jag tror att det finns ett magiskt land bakom regnbågen... På riktigt. Typ.
4. Jag hatar då det är kallt men det vet väl de flesta...
5. Jag är galnare än Crazy Dave och ganska random och egentligen mycket vildare än jag verkar vara ibland, I promise....
6. Jag har bara börjat ogilla alkohol mer och mer på senaste tiden. Jag skulle inte tycka att det skulle vara så speciellt sad om allt alkohol i världen gick upp i rök eller blev konfiskerat av utomjordingar. Jag kan nog dricka alkohol men det är inte så många sorter som jag tycker om ens.
7. Jag önskar ibland att jag faktiskt hade ett socialare liv... 
8. Då jag var liten så ville jag rida till Helsingfors på en pegasus och ta makten över Finland och vara Finlands president efter att allt folk som bestämde typ drabbades av den hemska åkomman "fjärtsjukan".
9.  Ibland så tycker jag att jag är ganska kul. Jag skrattar åt mina egna skämt....
10. Jag kan vara en bråkstake ibland. Det är jag faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar