Sidor

söndag 4 maj 2014

Words...


                   

....och det är sant, man kan inte fixa sig själv genom att söndra någon annan eller hur man nu ska säga det. Jag lovar att om du gör det så går du bara sönder ännu mera.
Det är det här som mobbare sysslar med, även fast det kanske kan verka som att de inte behöver fixas...
Och sen är det alltid någonting med allihopa, ingen är perfekt liksom. Det är alltid någonting.
Men man har alltid ett val och det är om man ska fortsätta med att låta saker (och sig själv) gå ut över andra eller så försöker man bättra på sig själv och det är faktiskt svårare och jobbigare men värt det i slutändan. Man måste ändå komma ihåg att man är ändå bra på samma gång som man försöker bli bättre. Hoppas ni förstår vad jag menar. Själv så är jag ju verkligen inte perfekt. Det har hänt några gånger att jag har haft sådan lust att skriva en hatisk kommentar någonstans på internet men jag har aldrig gjort det för jag kom fram till att det är inte jag och att det tjänar ingenting till. Till exempel...
Att tänka är en sak, att göra och säga är en annan och man behöver inte gå över gränsen och vara elak. Det går faktiskt att hålla det för sig själv och låta det fara.

Jag tycker inte att någon behöver ta åt sig egentligen för det här gäller alla, och det var bara någonting jag tänkte då jag såg den där bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar