Sidor

torsdag 15 maj 2014

Vild löshoppning så att säga. Lol.

Igår byggde jag en löshoppningsgång i hagen. Det går inga ponnyer i den delen av hagen för tillfället så det får vara ifred då. Egentligen är det inte det bästa stället  att hoppa på men det finns ett staket på ena sidan så man behöver bara bygga staket på ena sidan. Vi har bara 7 svarta överlopps-plaststolpar.  De kan man å andra sidan ha till mycket. (Sen då jag började skriva det här så kom jag förstås på en del andra ställen i hagen där man skulle kunna bygga löshoppningsbanor. Jävlar.) 
Med plaststolparna så kan man ju nog bygga en hel del. Fast helst så vill jag ha en egen ridbana (fast helst av allt ett eget ridhus!) Gah. Jag fick lust att liksom våldta en sandplätt med mina stolpar. Alltså våldta som i att jag bara liksom tar sanden med våld och bryr mig inte ifall jag får ta det eller inte. Haha. Fast om man ska ha en ridbana så måste man ju fixa underlaget så att det inte blir till kvicksand eller något.
Iallafall, jag sa att det inte var ett så bra ställe att hoppa på för det sluttar och och är lite knöligt. Pona vinglad fram och tillbaka och så hoppade hon och det sista hindret med stubbhinderstöd gillade hon inte. Hon hoppade banan 3 gånger, andra gången så buffade ner bommen och gick över. Det såg roligt ut. Video finns på instagram. Zam hoppade också sen och då han hade hoppat hindren några gånger så hade vi honom att springa och då han kom galopperande där uppe, alltså om man ser på första bilden så är det en bit före den där korridoren med hindren börjar, då tänkte vi att han kanske skulle ta hindren men istället så hoppade han genom eltråden in till andra hagen och rev ner den. Det går vilt till. Sen fick han en bulle. Eltråden känns nog inte så mycket för en ponny som kommer i full galopp. Tur att han hade sina benisar (benskydd) på sig i allafall. Det finns också på film, jag ska nog ladda upp det också på insta och det (och då Pona buffar ner bommen) kommer kanske upp på facebook. Inte hit, det går inte att lägga upp videos från kamerarullen på paddan till bloggen och jag tycker inte det lönar sig att lägga 15 sekundersklipp på You Tube. 


Idag var jag och Pona på en väldigt bra men snabb körtur. Jag for ut typ en 8 på kvällen, vi for iväg kanske kvart-tjugo över och 10 över 9 så var vi tillbaka. Det var fint väder och Pona verkade vara på hugget. Det var awesome. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar