Sidor

fredag 23 maj 2014

Vad Sniff, Pona och jag har gjort de senaste dagarna

En snabb update om vad vi har gjort med ponnyerna de senaste dagarna.

Måndags: Paulina och Sofi kom och red Pona. Eftersom Sofi och Pona skulle vara med i dressyr nästa dag så var vi till ridplanen vid Stall NH men då kom århundradets värsta åskstorm flygande på oss. Det var spännande...

Tisdags: Då var det Fors-Gers Cupen. Pona gick sakta och mot slutet så blev hon irriterad på insekter. Det förstörde lite det. Annars var det bra tycker jag. Min hårboll var iallafall snygg.
(Btw, det var ganska skönt att vara där utan Zam för en gångs skull. Han är ju nog en väldigt trevlig ponnybulle att ha med sig men det är ganska skönt med Melinda eftersom hon bara säger klick och trampar inte omkring så mycket. Fast hon dreglar på en förstås och tror att hon är mysig...) 

Onsdags: Sniffot fyllde år. Han blev 14. Tänk det, han var 7 år då vi fick honom. Jag tror att han tyckte att det var en rätt bra födelsedag. Jag hade inte direkt köpt någon present åt honom men saken är den att jag kom fram till att ponnyerna bryr sig inte så mycket... Jag borstade honom och så for vi på en 15-minuters promenad i skogen tillsammans med mamma. Vi for på stigen där man kan komma ner i hagen från skogen och då vi var i hagen så släppte jag honom och så bockade han iväg lite och då tog jag fast honom och det var skitnära att jag började skratta för att han är så söt men jag kom på att om jag gör det så kommer han att studsa iväg så då gick jag där och försökte hålla mig från att skratta... (Den delen av hagen ska växa nu och grinden där är öppen...)
På kvällen kom Pauen och Anton hit, Pauen skulle rida Zam och Anton skulle köra Pona. Amanda kom också hit och kom med. Det blev en ganska lugn runda (och jag och Amanda gick väl mest och talade om en massa konstigt) men det gjorde inget för Pona hade ju nog varit igång några dagar rätt ordentligt.

Torsdag, det var idag det. Pona fick vara ledig, hon får ta det lugnt några dagar nu. 
Sniff tänkte jag tömköra men det gick inte, han ville bara äta gräs. En inhägnad grej utan gräs att vara i skulle vara på sin plats... Så jag körde honom istället. Hah, först så bockade han men sedan så gick han. Vi for några hundra meter efter vägen i skritt, han gick snabbt och var bara underbar och perfekt och just då var mitt liv så perfekt som det bara kan vara. 
Det kändes lite annorlunda. Han går mycket snabbare än Pona och det kändes ovant att se på hans smala rumpa och enorma svans i stället för Pona. Haha. Han tyckte att det var lite jobbigt att behöva jobba, han har ju liksom inte gjort så mycket nu. Men han verkade egentligen inte ha något emot att jobba lite heller. 

Det är natt och sådär och imorgon ska jag upp tidigt och fixa stallet så nu avslutar jag det här.
Lite udda bild. Nåja, det får duga I guess.
Haha, jag hade nog träns på honom men jag la grimma över ifall jag måste ta i honom och dra honom någonstans. Man kan aldrig veta, speciellt inte med den här ponnyn. Men som sagt, ikväll var han perfekt.

               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar