Sidor

torsdag 8 maj 2014

Jag umgås med ponnyerna jag bara

De här senaste dagarna så har jag fortsatt med mitt vara-i-stallet-och-kolla-på-serier-liv. (Men inte samtidigt då alltså.) 
Igår var det ju första Fors-Gers cupen för i år, hoppning då alltså. Becka och Z var med i 50 cm men jag for inte dit. Jag skulle kanske ha farit med Pona men det skulle ha blivit kallt att vara där med henne, speciellt på hemvägen. Hon går inte så snabbt. Och mamma var där också så jag var typ smått onödig där också så. Jag var hemma och busade med shettisarna istället, det var kul.
Sniff pysslade jag med på dagen. Jag borstade honom och så gick runt lite och nästan in i huset och fick han äta lite gräs. 


 Just nu så går han nog bra och snabbt men han kollar noga var han trampar och vill inte trampa på någon sten. Han blev lite sämre efter att ha traskat på grusvägen kanske lite för långt. Fast då han gick på den så gick han på den utan problem. Jävla grusväg. Och jävlar att man blir för entusiastisk ibland. Men det är som sagt 2 veckor sen och nu har han börjat bli bättre igen. Nu ska vi inte traska på grusvägar heller utan bara i skogen och åkrar och ängar och på gården. (Tur att vi jar egna åkrar att vara på...) Jag skulle så gärna också ha någon gräsfri inhägnad också så att man skulle kunna tömköra och longera och göra saker och sådär. Rida också. Det skulle inte behöva vara någon fullfjädrad ridbana men ändå någonting liksom. Det vill jag ha.
På kvällen pysslade jag med min hårboll Melinda. Egentligen så är nog Sniff hårigare men Pona ser nog ändå mer ut som en boll och står hennes päls mer rakt ut än vad Sniffs gör.
Egentligen så gjorde vi inte så mycket igår. Hon fick springa lite i hagen och så försökte jag få någon bild på Pona som springer. Hon var ganska pigg igår liksom. 
Faktiskt så fick jag bild som inte blev suddig, jag tog inte så många heller anyway... Det brukar kunna bli suddigt med telefonens kamera då man tar en bild av någon eller någonting som rör sig.



Skuggor...
                      

Sen vann de också. Det är awsome det. Hehe.

                     

Idag red jag Zam och mamma gick med Melinda. Zam var inte alls pigg på att göra någonting alls. Då jag kom dit så stod han i boxen och åt hö men då jag skulle ta honom så gick han iväg och då jag tog honom så vägrade han att gå någonstans. Sen blev han nog på lite bättre humör faktiskt. Kag red också barbacka idag och så tänkte jag prova rida honom med ett grimskaft runt halsen och det gick mycket bättre än vad jag hade tänkt. Jag trodde att han skulle skita i att jag trycker med ett grimskaft men han verkade tycka att det var bra nog, speciellt då jag också tryckte där lite framför manken också så att om han ska till vänster så trycker jag på höger sida och tvärtom. Riktigt kul var det. 
En annan kul sak var då vi gick förbi travhästarnas. Tilten gick i en hage vid vägen och jag stannade där med Z. Då Tilt såg Pona så började han gå fram till staketet och så fick Pona hälsa på honom och så stod hon där och brölade åt honom någonting och han stod liksom bara där... Haha, jag undrar vad hon sade. Hon pipade inte på det sättet hon gör då hon ser en häst hon inte känner eller då hon pipar åt Zam. Hon låter ganska högt och hon är verkligen inte blyg heller. (Sen på tal om Tilten så var Becka och rida honom ikväll och så hoppade de över ett hinder och efter det så galopperade han. Jag tyckte att det borde nämnas det också.) 

Ikväll så tömkörde jag Sniff här på gården. Då vi var på gräsmattan så gick inte så bra , då åt han bara gräs. Annars så gick det nästan. Lite att träna på kanske.

Ny stalls- och ridjacka har jag också, det är en Esse Ryttare-klubbjacka av märket CRW och den är rätt vindtät och det är helt skitbra för jag höll på att frysa ihjäl med jackan jag hade. Den passar bättre då det är varmare än såhär. På den här jackan så står det också
Emilia
Melinda
Sudden Joy
och det är helt perfekt det också.
Det här kan man säga att är min outfit of today... Haha. Jag gillar inte mitt face på bilden men håret var faktiskt okej för en gångs skull.
                     

Det blev ett monsterinlägg det här också, långt som attan känns det som.
Imorgon är jag ensam hemma från morgonen. Ugh, jag borde ha en arkeologisk utgrävning i mitt rum. Få se om jag orkar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar