Sidor

söndag 25 maj 2014

Jag trodde att det var söndag typ halva dagen innan jag fick reda på att det var lördag

Som rubriken säger: jag trodde att det var söndag idag. Jag tänkte riktigt att jaa, det känns som söndag. Sen så fick jag reda på att det var lördag. Det var inte så kul för jag missade känslan av lördag på grund av det. Även fast jag inte gör så mycket speciellt på lördagar så brukar jag ändå ha en lördagskänsla. Ugh nåja. Jag är ändå ledig just nu så det är nästan skönast med vardagar.

Det varmt idag. Det funkar rätt bra för mig, det är som att jag har börjat tåla värme bättre än kyla nuförtiden. Men man blir ganska trött av värmen på något sätt. Jag gjorde inte så mycket idag som intresserar folk, stallet typ, det är i och för sig intressant. Jag hade ut Pona så hon fick gå och äta gräs utanför hagen och i ett obevakat ögonblick så hann hon gå in på ett potatisland och äta en potatis. På kvällen var jag och mamma och gå i skogen med Sniff och Pona och då gick Sniff genom små träd som vanligt. Pona var helt crazy hela dagen efter att Becka hade varit här åter och fram med Tilten.
På kvällen så såg jag att Zam hade smuts blandat med snor och ponnyfoder i näsborren och då for jag dit med fingret för att typ krafsa bort det. Han verkade tycka att det var okej att jag gjorde det men sen då jag tog en handduk så tyckte han inte att det var okej längre. Jag kände mig som någon som inte alls tycker att det är konstigt att gräva i ponnyers näsborrar...

Det var typ det det. Jag har inte så mycket mer att berätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar