Sidor

måndag 12 maj 2014

Gamla teckningar från 2011 som jag har ritat

Då jag grävde i mitt rum så hittade jag en del gamla teckningar som jag har ritat. Hittade och hittade, nåja, nog visste jag att de fanns där men grejen är det att jag har en massa saker i mitt rum och jag vet nog att jag har dem där men jag vet inte exakt var i rummet de är och jag tänker ju inte varje dag på alla olika saker. 


Om mitt ritande så kan man väl säga det att då jag gick i högstadiet så ritade jag hela tiden, typ varje dag. Då jag inte hade någonting annat att göra så ritade jag. Det var som ett behov jag hade och jag hade alltid ideér som jag måste rita. Jag fick ideér av all möjligt, mest musik och böcker och sådant. Jag läste mycket fantasy och sådant och lyssnade på black metal och annan mer eller mindre extrem metal så det blev ju lite på det viset mina teckningar blev också. Plus hästar förstås, jag har alltid ritat hästar. Det var mycket symboler och hästar och konstigheter och jag ritade ju för att jag kände för att göra det och sådär, det var liksom en känsla eller odé jag hade som jag måste få på bild typ. Det låter lite knasigt men tja, det var mitt sätt att överleva antar jag. Sen då jag hade börjat i pg så hade jag inte lika mycket tid och det blev stressigt och jag hade inte lika mycket ideér heller. Dessutom så började jag tycka att jag var dålig då också. Nu har jag kommit fram till att jag kan alltid försöka bli bättre och att jag har mitt sätt att rita på och det går inte att jämföra sig med andra heller hela tiden.
De är från äldsta först till nyaste sist, de är alla från 2011 och i färg.

Den här är gjord 20 Februari 201. En sådan här häst fanns med i någon "Bella Sarah"-kortlek som kom med en Min Häst tidning eller något. "Without you I would'nt survive" är från låten Curly Sue med Takida haha. Jag tyckte att den låten var bra också. (Det var mycket jag tyckte att var bra redan då och nu har jag ännu knasigare musiksmak.) Saken framför hästen är en runa som heter Sol och lär betyda ömhet och kärlek. En teckning full med varma och positiva känslor. Måste vara en av mina mest positiva teckningar i såfall. Så är det ett hjärta som det typ rinner lava igenom. Påminner mig lite om Melinda faktiskt. Hon är kärlek och värme.

                       

28 Mars 2011. Lite mystiskt och dimmigt. Jag tror att tjejen och ponnyn symboliserar Sniff och jag. Sniff brukar iallafall ha det där uttrycket ibland då han vill ha mat på kvällarna. Där bredvid så är det en buske utan löv (för att det är vinter, inte för att den är död ) med taggtråd runt eftersom taggtråd ser  ganska häftigt ut. Det är lite som att vi är uppe och att det sluttar ner mot havet och slottet är jättehögt och är nära havet eller så är det på en udde typ. Slottet och busken är det jag tycker att jag lyckades med och solnedgången också fast den är finare i verkligheten. 


22 April 2011. Den här var en konstig en. Det är en flock med konstiga hästar i en konstig värld som blir fasttagna av en konstig typ och sen så lyckas de ta sig fria. Ah, jag har alltid tyckt om då hästar löser problem på egen hand.

                 

20 December 2011. Den är gjord mycket senare än de andra. Då hade jag gått en termin i pg redan. Jag minns att jag inte var på toppen just då heller...
Iallafall, det ska föreställa Sniff för det står Sudden Joy i hjärtat men jag tycker inte att jag lyckades bra med själv hästen. Men fladdermusvingen blev bra. Det är ju en fladdermusvinge och en ängelvinge. Hum. Ängelvingen ser lite isig ut på något sätt. Det är ju det med vingar, en blir alltid bättre än den andra. Det är också en ganska typiskt mig-grej, det där med vingarna. En "god" och en "ond" vinge och sen ett hjärta med en kniv genom. Det är en känsla jag har haft rätt ofta under årens lopp. Det gör ont. Annars handlar nog teckningen mest om att jag tycker om Sniff, fast det är mycket med den som jag skulle ändra. Jag skulle nog göra bakgrunden gråsvart men inte sådär såsig och så skulle jag inte försöka göra en vinge på knivhjärtat, jag skulle kanske nog göra någonting annat där istället som liksom "fäster fast" hjärtat till kanten. Färgkombinationen gillar jag å andra sidan.


Ugh, det var det. Shit jag hade mycket att säga. Jag ska nog ladda upp fler teckningar senare någon gång. Jag har en shitload med teckningar liksom. Fast jag vet ju inte om det är intressant eller inte eller om jag skriver för mycket om en enskild teckning och sådär. Men sen så känner jag att kan behöva förklaras lite. 

Fast nu tar jag natt för det är tillräckligt sent redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar