Sidor

måndag 19 maj 2014

En shetlandsponny är gammal och den andra är full med krångel men det betyder inte att de är mindre kul att vara med

Idag så var det en ganska bra dag. Faktiskt. Det var varmt också. Mysigt.
Jag borstade Sniff i några evigheter idag och sen så gick vi runt lite på gården. Han behöver gå, annars så går han sämre för att han blir stel. Sniff ville helst äta gräs och blev sur då han inte fick.
Pona körde vi ikväll. Vi var den här samma vägen som senast jag körde henne, den vägen som hon tycker att det är kul att köra på. (Btw, den rundan kallas för Emilia-rundan eftersom det var min favoritrunda då vi hyrde Sniffs mamma Susina i typ Juli 2001.) 
Shit vad Pona kan springa snabbt då hon vill. 
Min babe idag:


Bööh...nu då jag kom på en rubrik av det slaget så måste jag väl säga någonting om det också. Joo, alltså för det första: har du en häst som varken är gammal eller har något problem som hindrar er från att göra vad ni vill, så skatta dig lycklig. Speciellt om du kan rida på den hästen också. Man vet inte vad man har alltid förrän det är borta.
Själv så älskar jag shettisarna mer än allt annat ungefär. Av allt jag vill göra och uppleva i hästväg så vill jag uppleva med dem, fast jag vet att det inte kommer att gå. Om jag skulle få en ung och frisk häst som jag skulle kunna rida i många år i utbyte mot båda shettisarna så skulle jag behålla shettisarna. Eftersom jag älskar dem som de är.
Att Sniff är full av krångel betyder faktiskt flera saker. Han är ju för det första inte så lätt att förstå sig på eller lätt att umgås med hela tiden, senast igår kväll så ville han anmäla mig för misskötsel eftersom han fick mat lite för sent tyckte han. Han är också inte helt frisk, det är ju det också, men just nu så är han bra fast lite stel men det hjälper att han går. Idag så stövlade han snabbt iväg då jag släppte honom i hagen som vilken annan jävla häst som helst. 

Sniffsniff. Godnatt, nu har jag inget mer att säga för tillfället. (Eller egentligen så har jag det men det tar jag en annan gång.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar