Sidor

måndag 26 maj 2014

12 år med Melinda och Månsa sitter i träd

Idag är det 12 år sedan Melinda flyttade hit. Tänk det. Jag ryser lite då jag tänker på det... Tänk vad mycket tid som har gått... 
Men iallafall, det är underbart att ha haft henne så länge och jag älskar henne bara mer och mer för varenda år ungefär.
Det är väl så det ska vara.

Ikväll skriver jag kanske inget riktigt långt eller invecklat eftersom wifi är avstängt för det mullrade som åska någon gång. Det verkar inte som att det kommer någon åska hit nu. Men det är ok. Det går faktiskt rätt bra att skriva på telefonen också. 

En sak som hände nu ikväll var att kissekatten satt i en lärk här på gården. Antagligen så var det en skata som hade lurat upp henne dit. Hon satt på en kvist ca 5 meter upp och det fanns inga grenar under. Jag började bli lite orolig faktiskt, hon satt där och det började regna och jag tänkte en kriljon oroliga tankar... Sen kom en skata dit och då rörde Månsa på sig och klättrade ner för stammen... Hon såg lite stel ut men annars verkade hon ok. Jag satt i mitt rum och såg på henne så jag kunde inte göra så mycket därifrån. Men klart att Månsa fixar det.... Månsa har alltid klarat sig. Hon är ganska försiktig av sig så jag tror att den försiktigheten har räddat henne från mycket. Hon är rädd för mycket...fordon, större djur och människor. 
(Men hon är inte rädd för vi som bor här.)
Nåja, hur skicklig hon än är på att klättra baklänges ner från träd så skulle hon behöva avmaskas snart. Det brukar inte vara en lätt match. Först måste man hitta henne och ta henne o h lyckas hålla henne och se till så att hon inte spottar ut. Sen brukar hon hata oss i några dagar, sen blir hon fin i pälsen på nytt. Hon blir nämligen smal och och glanslös i pälsen på sommaren annars. Okej, nu tar jag och tänkte typ sova. Det regnar. Och så hörde jag just något slags muller som i åska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar