Sidor

tisdag 8 april 2014

Zam kan...

Jag och Zam var på ridlektion ikväll och det har vi inte varit på en månad. Det har faktiskt börjat gå bättre... Han gick såå bra ikväll. Jag har vågat släppa,efter på tyglarna lite mer nu. Det brukar vara på det sättet att jag håller tillbaks honom då jag blir osäker och då kan han inte gå framåt riktigt och så blir det bara fel men nu har jag kommit underfund lite mer hur man ska rida Zam. Speciellt nu då Tilten är här och vi har ridit tillsammans med honom. Ikväll kom han också med, Becka red honom på ridplan där. På tal om honom så har ponnierna blivit van med att ha honom där och så har de börjat känna varandra. Synd att han snart ska hem då...
Tillbaka till kvällens ridlektion. Det var mycket bågar och sånt och Zam började trava på ett bra sätt liksom, så att han bar upp sig bra. Det är underbart att sitta där då. En helt fantasktisk känsla. Helt annat än då han krånglade och jag svor...och det var typ i höstas...


                              
Jag måste också prova de här bubbliga stigbyglarna. De är amazing.
                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar