Sidor

fredag 18 april 2014

Ska göra några hår-förändringar...

Dang!
                   

Jag tänkte att jag skulle färga det jag hade färgat en gång till så att det blir mer intensiiiivt! Förra gången var i början av mars tyyp. Då tyckte jag att det blev bra. Jag ska göra några förbättringar nu bara...och försöka ändra några saker. Jag funderade på att ha Tulip (röd) på ena sidan och Lagoon (blå) på andra sidan eller blanda blå i röd färg så att det blir lila eller lämna någonting blond beroende på hur vitt det blir. Jag vill att det ska vara så vitt som möjligt. Resten får vara. En del av håret ser fortfarande lite tuggat ut liksom. Det är typ topparna som gör det och det härstammar från maj förra året då jag färgade dem med blonderingsskit då jag hade det rött. Men nu är de snart borta. Det är bara några centimeter kvar av dem och jag ska saxa bort lite av det snart också. Med en sax.
Pannluggen är den vildaste och bästa delen av mitt hår. Jag klippte bort kanske 10 centimeter från den i höstas efter att den hade varit blå och nu är den väldigt stark och tjock och gör aldrig som jag vill. Det är mitt hår det... 
Det är ju också min naturliga färg nu och det ser ganska bra ut med de där färgerna. Lagoon har hållit ganska bra och Tulip ser ganska bra ut då det bleknar tycker jag. Nu måste man bara vänta på rätt tillfälle att fixa det, och "rätt tillfälle" är då ingen annan är hemma vilket betyder då påsklovet är slut.
Tja. Som ni ser så är hårfärgning minsan en vetenskap i sig. Haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar