Sidor

onsdag 2 april 2014

Såndär udda tekniska saker eller bara något random spöke? Vad fan vet jag.

Hojhoj. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Lol! Lol...jag har som så börjat överanvända förkortningar och sånt, idk varför. 
Idag har jag då inte gjort någonting speciellt och sitter bara och känner mig ospeciell. Jag har förstås börjat se på Game Of Thrones. Så har jag varit på länkki med min pupukanin vilket innebär att man går efter henne då hon kommer på att hon vill skutta iväg och sen kan hon stå stilla och sen far hon under någonting så att det blir jobbigt för mig att fara efter... Idag var hon speciellt mycket under en bilsläpkärra. Suck kaniner. De ska alltid under allt så att man verkligen inte slipper... Men det är väl okej det också. Hon måste ju få göra sina kaningrejer... Hon har faktiskt också blivit snabbare och säkrare på senaste tiden och det är kul att se. 
Idag hade jag ett finskaprov klockan 17.45. Knasig tid, jag vet. Det var nämligen en nätkurs som hölls av Vasa Aftonläroverk. Och vi som skulle ha det provet måste ha det den tiden. Okej på ett sätt, jag gillar att göra saker på "fel tid". Man blir inte fast i systemet liksom. Jag skulle som så kunna börja städa hela huset på natten till exempel. Provet var en bitch och jag tror nog att google translate skulle skriva provet bättre än vad jag gjorde. Vi får se nu.
Sen då jag skulle hem så hittade bilen på någonting skumt. Jag hade haft på en cd (med Amaranthe) men då jag satte på bilen så var radion på. Jag tänkte inte så mycket på det utan jag tog ut cdn och satte in en annan cd med Avenged Sevenfold. Men då blev det bara ERROR hur mycket eller lite man än tryckte på någonting. Radion funkade men cdn var bara ERROR och det var jobbigt...alltså jag vill ju lyssna på epic musik... (Det som var intressant här var att då började de spela en låt med Avenged Sevenfold på radio...) Nu kunde man inte ens få ut cdn. Men sen då jag testade efter att ha varit ut i stallet så funkade det hur bra som helst. Det var skönt att den inte hade fastnat eller någonting men var ändå irriterande. Problemet ligger väl i att saker är för moderna eller för gamla. För moderna eftersom den där jävla bilen är ett barn av -00 talet. Den är typ från 2006 om jag inte minns fel och den är full med teknik då man börjar tänka efter. Man kan låsa upp bilen då man står flera meter ifrån den, den börjar plinga om det är någonting man har glömt (det är förstås bra om man funderar varför lampan där i taket lyser ännu och så kommer man på att ajjjaaa, dörren är inte riktigt fast.) Om det börjar vara lite bensin i den så börjar det stå på skärmen att man kan köra i 50 kilometer ännu och så räknar det neråt... Man kan väl säga att den är ganska digital... Det är ganska mycket teknik där nog.  Och man kan liksom inte göra så mycket åt den tekniken, samma med min iphone. Skulle jag börja operera min iphone så skulle jag nog kanske aldrig få på den igen. Men min förra telefon som var en Nokia med knappar och saker kunde jag ibland tappa på golvet så att delarna föll ut. Då var det bara att pussla ihop den sen och så funkade den. Jag säger inte att det var bättre förr, men kanske lite lättare att fixa saker själv... 
Sen att någonting är för gammaldags så är det kanske cdn... Sånadär nya grejs fastnar inte på samma sätt. Men ni vet, jag har en liten samling med cd-skivor. Det är kul att samla på liksom. 
Alltså, fan, varför slutade man över huvudtaget med lp-skivor? De ser ju till och med coola ut... Hur cool ser nu en lista med filer ut? Inte så cool, det är ju bara en jävla lista med filer. 
Nåja, dagens rant avslutad. Jag måste hinna med Game Of Thrones ännu idag. 

Eeen Dead Youself-selfie. (Jag hatar ordet selfie. Det är bara så bleeeeh.) Det här är nog en av mina bästa någonsin! Jag gillar kombinationen av röd skjorta och blod. Heh
                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar