Sidor

måndag 14 april 2014

Mån-dag


Det tog länge innan jag gjorde typ någonting alls. Fan. Jag kom mig inte för att göra någonting. Så är det då man är hemma. Jag minns inte ens när jag var borta från gården sist... Om man inte räknar med då man far och rida. Haha jag tror att det kanske var förra tisdags som jag var någonstans med bilen senast, då jag skrev finskaprov. 
Jag får ju inte tråkigt heller då jag har hästarna. De är meningen med mitt liv för tillfället. Nog för att de alltid är den största meningen med mitt liv och har alltid varit det. Shit. Ibland så känns det som om jag borde hitta några meningar till med mitt liv än hästarna, djuren och The Walking Dead. Och sådant. Det kommer inte att vara för evigt. Inte ens The Walking Dead är förevigt.
Idag så lyckades jag ändå laga mig ut en 3-tiden, hälsa på hästarna och så var min pupukanin och gå med mig. Hon hittade en släpkärra att sitta under och buskar att springa runt.
Ikväll var jag i stallet med Sniff och Pona och så var jag och springa med Pona. Eller, Pona sprang  med mig ibland men hon går ändå mer dit man vill än vad Queen Perttu Magdalena gör. 
Imorgon far Tiltmenot hem. På onsdag så kommer hans homie  Keymaster hem. Jag kommer att saaaknaaa honom! 
Jah. Nu är det också fullmåne. Jag har inte tänkt så mycket på det förr men det är nog lite som om jag är tröttare än vanligt då också kanske. Jag är en varulv tror jag. Jag tycker om fullmånen också liksom. Det blir så ljust, som att det är dag på natten också och det passar mig utmärkt. Tja, det är ju påskvecka också. Yes. Det är rätt kul men inte lika kul som då man var yngre. Då var allt ett jävla äventyr. Vi gick påskhäxa. Jag har alltid tyckt om att klä ut mig (och så fick man godis) så klart att det var en höjdpunkt. Det var också ett helt äventyr att bränna påskbrasa på kvällen och söka efter påskägg i vardagsrummet på söndag... Allt var liksom större då. Så har det blivit med varje jävla högtid. Och i år får jag inte något speciellt lov liksom. Suckk... Men jag är ledig iallafall.

                              
                                     Bild: We Heart It

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar