Sidor

fredag 18 april 2014

Långfredag

I den här byn är det alltid tyst och lugnt på långfredag. Ganska skönt ibland då man slipper höra en massa barn som skriker eller någon som sågar eller håller på med någonting som låter irriterande och så är det bara inte så mycket folk i farten.....
Idag så regnade det också. På kvällen var det fint och då var jag och rida Zam och mamma gick med Pona. Och nu är det så, att det är Blåbärsdressyr vid Kvarnbacken typ nästa lördag. Och jag ska vara med med Zam och Melinda ska också vara med. Både första gången för både jag och Melinda men vi startar ju inte tillsammans sen. Hon ska vara med i första klassen och starta 2 gånger. Det är inget långt program och det ingår inte galopp så det orkar hon. Det som jag och Z ska vara med i är ett lätt C program och jag är ganska lyckligt lottad som har Zam att tävla dressyr med första gången. Det är bara jag som måste rida bra och se till så att han inte går och slarvar. Det är ju också blåbärsdressyr så ingen vinner. På ett sätt skulle det vara kul om det faktiskt skulle vara en tävling men det går kanske såhär då det är första gången...
I förrgår försökte jag rida igenom programmet nere på åkern. Med Pona, jag ville först rida det med henne och Becka var och rida med Zam då. Hon var faktiskt bra fast vi galopperade inte där vi skulle galoppera. Det skulle ha blivit för jobbigt för henne. Hon kan inte riktigt galoppera på en volt eller i höger varv och om hon håller galoppen så är det bra. Men i skritt och trav så är hon perfekt då hon går framåt. Tycker jag.
Idag så red jag Zam och vi for till igenväxt åker där i skogen bakom oss. Det finns en såndär...ävad heter det.... Det är som ett staket med stenar. Stenmur. Stenresa. Gammalt elände men det ser snyggt ut. Bra ställe att rida på förutom att det sluttar och är lite för litet, annars skulle det vara perfekt ridbana. Zam såg troll där ikväll iallafall. Sen råkade han trampa så att hans sko gick sönder. Det var säkert en spricka i den från tidigare. Så då for vi hem och mamma tog bort alla hans skor... Nu får han vara barfota då tills han får skor då. 
Gah. Det sög. Men nu ska jag ta min Mountain Dew (världens bästa limsa) och ta (lång)fredagskväll och se en fillllmmm. 
             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar