Sidor

söndag 6 april 2014

Hästmässan

Iiii Tammerfors meeed Esse Ryttare.
Så det blev en tidig morgon.
Ish. Jag hatar tidiga morgnar och bussar och jag var arg och trött. Kan upplevas som en rätt ondskefull varelse då. 
         
Som sagt, ond och ful. Sen blev jag knäpp och ful och började fundera på hur det skulle vara att vara en fisk och sen blev jag trött och ful...

Dagens mission var att hitta saker som är 

.

Det gick så bra det kan gå det. Jag vill att mina ponnyers saker ska se ut så att folk börjar spy regnbågar om de kommer för nära. Typ. 

Vi gick först och shoppade men det fanns en del hästar där..... Bl.a den här....
                          
...och ett shiresto som stod och sov och blev klappad av en massa folk. Jag tänkte först att det är amazing att en häst kan tåla det där, sen kom jag fram till att om Pona skulle vara där så skulle hon nog tycka att det är helt kul att det är mycket folk där som ser på henne.


Någon slags körtävling/uppvisning... Lite amazing att de stora hästarna galopperade slalom mellan de svarta grejerna i bakgrunden.


En travhäst. Och de var visst från någon skola? Har glömt vilken... (Jag är så t r ö t t ! ! !)

Amerikansk miniatyr. Jag vill ha en! De är så awsome och fina...

En Ponaaktig vit shettis. Jag funderade på hur jag skulle kunna få med mig den här ponnyn hem...

Svaret på hur jag skulle kunna bo tillsammans med Sniff: en hästbuss. En lyxig hästbuss. Bara det att jag har väl inte riktigt råd med den.
            

En hopptävling eller whatever. Det gick lite vilt till.


Ugh ja, jag är sååå trött. Men det är värt det.
Imorgon kommer det upp vad jag (och Becka) har köpt.

Jag vet att en del bilder är dåliga.
De får vara det då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar