Sidor

torsdag 3 april 2014

Dagens Tiltridtur

Idag var Becka och Zam på ridlektion på kvällen och jag och mamma var på en runda med Tiltus och Pona på dagen. Jag red Tilten och mamma gick med Pona... Det här var första gången jag red honom utan att Becka var med...och jag märkte det att han visste inte riktigt vad han då skulle göra. Det kändes lite som att han inte riktigt visste om han skulle lita på mig då jag är själv med honom. Jag har typ inte varit det förr. Vi travade också snabbt idag, det har jag inte heller gjort förr. Det var awsome. Det enda dåliga som hände var att han snubblade och for ner på knä och en av gummibootsen gick sönder. Han är lite obalanserad. 

Öronbilder... Det var kul att sitta där uppe och se utsikten. Jag låtsades att jag var från Game Of Thrones. Haha. För det fanns några Tiltliknande hästar där. 

Han ser så lugn ut... Tja, egentligen så rörde han på sig och råkade stå stilla några sekunder. Haha, snart börjar nog hästarna tycka att jag är hopplös då jag alltid ska ta bilder hela tiden....


Han ser ju rätt smal ut. Det beror på att han rör på sig mycket, dessutom så om man känner på honom så känns han inte benig liksom. Han har nog en del muskler men det ser ju annorlunda ut än på en ridhäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar