Sidor

söndag 16 mars 2014

TWD 4x13 Alone

Jag har inte riktigt tagit itu med det senaste avsnittet tidigare eftersom där i början av veckan så bkev det lite för mycket då jag hade sett det och sen var jag på tumblr och läste en massa teorier om en massa saker och det blev lite mycket och så var det också lite mycket med Bethyl vs Caryl och allt sånt... 
Alltså...den här Bethyl/Caryl debatten har gått för långt och är onödig enligt mig. I slutändan så...tja... Det är de som gör serien som bestämmer. Fast de är ondskefulla ibland. Men ändå, de gör serien bra. Och klart att man får ha sitt ship och sådär, själv är jag för Caryl men just nu så känns det som att jag bara vill att de ska träffas hela gruppen igen och förstås att Carol och Daryl ska träffas igen. Men att hata andra som tycker olika då man ändå tycker om samma serie är inte speciellt smart... Då kanske man skulle kunna logga ut från insta eller tumblr en stund och försöka tänka på annat. (för det är där som jag har sett det mesta "hatet") 

Nåja. Alone började med en flashback då Bob var ensam och gick omkring bara och blev hittad av Daryl och Glen.

Sen handlade det om Daryl och Beth och i den andra gruppen Sasha, Bob och Maggie.

Jag försöker ta det skitkort ftersom ett nytt avsnitt redan har kommit ut och jag har panik på grund av att jag har skrivningar på onsdag och fredag och måndag och jag har inte läst så mycket som jag skulle ha önskat att jag gjorde..

Det börjar med en flashback med Bob som går omkring ensam efter att ha förlorat sin förra grupp. Han bryr sig inte riktigt i vad som händer med honom egentligen, han går bara omkring, sen blir han hittad av Daryl och Glenn.

Först om Maggie, Bob och Sasha. 
Först slåss de mot zombies i dimma, Bob blir biten men zombien råkar bita just där han har ett bandage. Tur för honom men det måste ha gjort ont eftersom han hade väl typ blivit skjuten på samma ställe...
Sen hittar de järnvägsspåret och den där "Terminus" skylten. 
De vill olika saker i den gruppen. Maggie vill hitta Glenn. Hon vill verkligen hitta Glenn. Sasha är rädd för att de inte ska klara sig men hon säger inte att hon är rädd i början, det kommer fram i slutet. Bob hänger typ bara med och går och flinar och ser glad ut, för den här gången så lämnade han inte ensam...
Det blir till att Maggie går iväg då de andra sover, sen går de iväg efter henne. Maggie lämnar meddelanden åt Glenn skrivna med zombieblod och det ser Sasha och Bob då de går efter henne.
Sasha vill inte gå till Terminus, hon vill hitta en ett bra ställe. Bob försöker få henne att liksom ha lite hopp och sen så kysser han henne. Ärligt talat så har jag anat det lite att Bob kanske har en crush på Sasha eller någonting. I första avsnittet i säsong 4 så kan man se lite antydningar på det om man vill...och jag tänkte nog att i 4x10 tror jag det var, att Bob kanske var sådär glad för att han råkade hamna med Sasha också typ... Hmm... Få se nu. Sen fortsatte Bob på järnvägsspåret och Sasha for och se i en byggnad som var tom och så låg Maggie där nedanför och så hittade de varandra, slogs med zombies och gick och hittade Bob och så fortsatte de alla 3 mot Terminus för att ta det kort. 

Den har bilden har jag med för att den är så badass. Maggie som sparkar en zombie.
                       

Såå en del bilder från tumblr....
                   
                   

                     
         

Så fortsätter vi med Daryl och Beth.
Det var ganska mycket i förra avsnittet, nu verkar de ha rensat luften. Daryl lär Beth att spåra och använda pilbåge. Hon lyckas spåra en zombie men fastnar i en fälla och skadar sig. De går genom skogen, kommer till en gravgård. Hon har ju skadat foten så Daryl tar henne på ryggen, vet inte vad det heter på svenska, kontta säger folk här om kring. Men det är "a serious piggyback ride" iallafall. De stannar vid en gravsten där det står beloved father, man förstår att Beth tänker på Hershel och Daryl lägger en blomma på graven. 
Det finns ett hus som de går fram till sen. Daryl säger att han fixar det om det finns folk där, då säger Beth att de kanske är bra folk som finns där. Daryl säger att han tror inte att de bra överlever.
Det huset är det läskigaste huset i TWDs historia än så länge faktiskt. Det visar sig vara rent som om någon varit där och så finns det döda lik som ligger på en som om de är förberedda för begravning. Det är ju ett hus med anslutning till kyrkogård. Dessutom så finns det mat där i ett skåp. Det är cocacola light, grisfötter och någonting jordnöt...var det jordnötssmör??? Naturligtvis så säger Daryl att grisfötterna är hans. 
De tänker stanna i det läskiga huset över natten typ. Det finns ett rum med ett piano och en öppen och tom likkista. Beth spelar piano och sjunger, Daryl kommer dit, hon slutar för hon tror att Daryl tycker att hon är irriterande då hon sjunger (han sa typ något sånt då han fick sitt utbrott i förra avsnittet) men han säger att hon får fortsätta för det finns ju ingen jukebox eller något... Så går han och lägger sig i kistan och säger att det är den bekvämaste sängen han haft på länge. Haha... Det är sånt som Daryl gör. Lite badass. 
Då de ska äta sen så kommer det en enögd hund till dörren men den springer iväg då Daryl sträcker fram handen. Sen kommer hunden tillbaka men då har den ett gäng zombies med sig och det är zombies som Daryl möts av i dörren då. De måste fly därifrån och de kommer ifrån varandra. Då Daryl kommer fram till vägen så ligger Beths väska där på bägen och en bil kör därifrån. Beth är troligtvis i den bilen.
En teori om det här huset är att det är en fälla. Det kanske finns fler fäller än den som Beth fastnar i och flera som har skadat sig och hittat huset. Maten...hmm det fanns inte ett ända dammkorn på den. Någon hade kanske tränat hunden. Först skickade de den för att kolla om någon var där och sen lockade hunden zombierna fram till dörren. Eller så vallade den zombies... 
Sen väntade de bilen, alltså de som fixat huset och sådär på att någon ska dyka upp och så tar de dem med sig. Folk har funderat på jägare och kannibaler från serietidningen...uh! Det låter creepy! 
Bilen hade också ett kors på sig som jag inte lade märke till men det lär ha varit där. Så den hörde säkert till huset eftersom det var en gravgård där...
Daryl sprang efter bilen hela natten, sen blev han helt utmattad och satt bara där på vägen och då kom de där gubbarna som Rick gömde sig undan i 4x09... Han for med dem sen. De ser inte ut som bra typer så jag är orolig för honom, och för Beth för jag tror inte att de som kidnappade henne var bra typer. 
Hela episoden avslutades med att Glenn hittade en "Terminus" skylt. Men man såg inte om han var ensam eller om han var med någon. Fast det såg lite ut som samma skylt som Maggie, Sasha och Bob hittade. 
Det var min korta review det. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar