Sidor

söndag 2 mars 2014

Ponnyaktigt

Jag och Pona var och gå mot byn. Pona tyckte att det var ganska onödigt och vi for inte långt men det tog typ skitlänge för vi gick så sakta... Riktigt söndagssaktaaa... Hon var också sööt och sömnig så vi myste och det var mysigt.


Idag så använde vi också den här grimman för första gången. Faktiskt så var det Becka och Zam som vann den i en tävling, typ Esse Horseshow och den var storlek ponny och alltså för liten åt Zam då. 


Sniff, han har minsann blivit en djävel han. En pigg djävel. En söt djävel. Nu har han liksom börjat knuffa  tillbaks då jag försöker flytta på honom... Hmm tja vad ska man säga förutom att horsemanship is needed, hellyes. Horsemanship, kunskap om hur hästar tänker, envishet, tålmodighet och galen humor. Det behöver man ha om man ska ha någonting med Sniff att göra... Sen vill jag bara säga det, jag tror att jag har sagt det förr men jag säger det nu också, att jag kallar honom för djävel betyder inte något dåligt. Saken är den, vi känner varandra, han är min bro (bro som i bror) och så är han en bad boy. Till sommaren så har han bott hos oss i halva sitt liv så jag har känt honom länge. Och jag är verkligen inte arg på honom. Aldrig nästan. Shiet, det här var det inte meningen att låta som ett försvarstal eller någonting... Oh fuvkk, varför blir det så? Nåja, egentligen så är jag bara superduperdunderbautadinosaurus-glad att Sniff är pigg och att han har haft den friskaste hov-vintern på flera åår. Då gör det inte så mycket ifall han är en bad boy. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar