Sidor

onsdag 12 mars 2014

Om "hästutmaningen" och första ridlektionen med Zam på evigheter

Okej, utmaning till först: Jag fick en och gjorde den idag med Pona och det var kul att göra den faktiskt. Vi gjorde bara det där "hej Pona" då jag skakar hov med henne, ryggade och grejen med det är att jag står framför henne och tänker att hon ska gå bakåt och så pekar jag (tydligen mot bogen utan att röra henne) och så går hon 4 steg bakåt och gör det ordentligt, äkta steg, inte halva steg och inget att svänga någonstans utan 4 steg rakt och bra. Det är svårare än det ser ut och kräver faktiskt träning. Sen vet jag inte, vi gjorde någonting halvhjärtat konstigt..jag tänkte väl typ på något i stil med att gå i sidled typ, hon kan nog det typ också. Eller det är lite som skänkelvikning utan att någon sitter på...
Sen drack vi Trip. Pärontrip som råkade finnas i kylskåpet. Pona bet inte i det heller. Som tur var.
Många har ju haft så att de som de utmanar måste typ bjuda på kaffe eller något om de inte gör utmaningen inom 24 timmar eller om de inte vill...  Några såna "krav" fanns inte i denhär. Det är bra och ärligt talat så är ju den här utmaningen till för att bjuda på sig själv (och det gör det så lycket intressantare än den då man ska dricka öl och sådär...). Jag tycker då det också att man ska göra något häftigt...någonting som faktiskt är lite av en utmaning också. Så att säga... Men visst, det finns säkert de som tycker att det är lättare att bjuda på kaffe... Jag råkade nu säga att Pona vill ha Trip, men det är mest för att det är Pona och hon VILL HA! (Hon stod och krafsade hon bara. Bortskämd ponny... Vems fel skulle det kunna vara då? Haha) Nåja, iallafall så känns det som att jag var lite pinsam nog...ishish. Nåja. Men jag tycker om att göra bort mig egentligen. Borde filma mera. Kanske inte tala sådär som jag gjorde och försöka att inte vara sådär störd. Jag ska försöka få det hit också men isåfall så måste jag lägga det på you tube först tror jag. (Ipad issues) 

Ridlektion då... Det var första gången på månader, det kändes super. Den där känslan liksom. Då man rider och det går bra och det hände ingenting. Vi red bågar och sådär. Det finns inte mycket att säga egentligen. Det kändes inte alls som månader sedan. Men jag har ju ridit Zam en del nu. Dessutom så är det faktiskt bra ibland då Becka säger hur jag ska göra. Trodde inte att jag skulle säga det men så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar