Sidor

måndag 3 mars 2014

Måndag, finska, ootd. Yes det passar ihop som fisk och fisk.

Japp det är måndag och inget sportlov mera och sådär fast jag har ju sen inte någon mera skola riktigt så det gör inte så mycket. Woohoo! Finska har jag förstås... Det suger lite att behöva fara på det men det suger ännu mer att de inte kunde ha det då jag började i Pg tycker jag. Alltså b-finska som är lite lättare än a-finska. Jag känner mig faktist inte heller dålig eller som att jag är sämre för att jag inte klarade av a-finskan. Ärligt talat, det var för svårt och läraren vi hade gjorde det inte lättare precis. Vi är bra på olika saker och alla har inte så enkelt att lära sig en ordlista där man måste kunna alla temaformer och dessutom ett gäng med grammtikuppgifter på en kväll då man dessutom har andra läxor som man vet att man måste göra så blir det inte lättare faktiskt. Då jag har för mycket att göra så kan jag helt enkelt "stänga av" och inte göra någonting alls... Jag är som en gammal dator! Lol! Men nåja, nu har jag skrivningarna att tänka på...men nog kommer finskan ändå att gå. Dessutom så är det läraren jag hade i finska i högstadiet som har kursen. Fast idag så hade vi en vikare, läraren som jag hade i modersmål på sjuan... Hahha. Då jag sa att jag heter Påvall så sa han att han kom ihåg att jag skrev bra uppsatser eller någonting. Lite yay. Faktiskt. Speciellt eftersom vi snart nångång (minns inte exakt nääär...hemska saker) skriver essäprovet i modde. För det ska det gå så otroligt jävla bra i så att det inte är klokt heller. Har jag bestämt mig för.

Sen till en helt annan sak, dagens blåa look:


Alltså jag vet inte vad det är med färgen blå men jag dras till den... Jag är beroende av blå saker. Och så har jag färgat håret lite, eller en del av det men mer om det senare. Sen är det nog så att ja, jag har öron som ett troll. (And I'm proud of it.)

|Stickatröja: Cubus | strumpbyxor: Seppälä | shorts som syns lite: gamla avklippta jeans, ursprungligen från Kappahl. Faktiskt. | örhängen: Glitter tror jag.| halsband: samma gamla runa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar