Sidor

lördag 22 mars 2014

Har umgåtts med mina djur. Surprice surprice.

Jag känner mig fortfarande ganska förstörd... I morse behövde man iallafall inte stiga upp. Ändå har jag börjat vakna tidigare på morgnarna. Konstigt.
Igår fick Perttu The Queen vara ute och springa lite också och klart att hon som vanligt hittade buskar att fara in i och en traktorkärra i stallet att fara under. Det är ganska jobbigt för mig om jag inte tänker på att hindra henne före hon hinner dit. Men buskar måste hon nog få vara i ibland. Haha.
Så där såg hon ut igår: 

Sen var vi och gå med Sniff och Melinda. Vi var inte så långt. Pona var ganska pigg och rultade snabbt iväg och Sniff gick saktare och var sur eftersom han tycker att det är onödigt att gå så långt på kvällarna. Han tycker att det är matdax då. 
Egentligen finns det inte så mycket att säga om det, alltså jag vet inte, det blir väl så då man bara är och går. Det som är lite sensationellt är förstås att Sniff kom med och kanske lite att Zam inte blev orolig fast båda hans ponnyer var borta på samma gång. Han brukar nog ha bra koll på sin flock så. 

Idag red jag Zam och Becka körde Pona, först hade jag tänkt köra Pona men det blev så att jag red Zam. Det blev varmt och jag hade säkerhetsväst på mig ovanpå jackan. Usch. Och snön bländade och solen lyste starkt. Jag är så pass mycket vampyr så jag kan inte riktigt tåla det. Zam ville helst sola sig också. Annars så gick det bra fast han ville sola sig. Jag försökte med att göra galoppombyten men Zam tyckte inte att det var någon bra dag att göra det. Kanske någon annan dag. För jag tror nog att han kan om han vill. 
Jo. Och ärligt talat. Jag känner mig tråkig. Ikväll ska jag vara tråkig, nu känner jag mig tråkig. Tråk. Tråk.  Tråk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar