Sidor

onsdag 5 mars 2014

Hår och en massa tjafs.

Jag ville nu vara aktiv och hinna blogga om någonting idag.... Uuuugh... Jag är ganska opigg. Borde sova...och ska göra det. Imorgon behöver inte fara någonstans! Yes! Ikväll så var jag "på kaffe" till Neste med Amanda typ sådär lite före 9 på kvällen, därav tröttheten. Haha, där var det tomt och bra.
Det hör minsan inte till vanligheterna att man sitter där, inte så sent. Jag hade inte heller sett Amanda in real life på...typ en tid. Sen penkkis. 
Joo joo, sen toooo theeee subject: I'm blondEEEEERR. Lite blondare. Fixade det igår, måste göra det för att få mitt galna vilda hår med färger och sånt. Det blev inte så ljust som jag hade tänkt mig. Färgen var L'oreal Paris Extreme Platinum, det stod att det bleker upp till 8 nyanser ljusare. Nåja, inte blev det platina eller vitt direkt. Men å andra sidan så har jag rätt mörkt hår, tydligen så är jag mörkare än jag trodde att jag var. Hah. Dessutom så finns det kvar röda pigment i det hår som är lämgre ner... Häromdagen så läste jag på Pinterest att rött hår innehåller mycket pigment. Det stämmer. Jag trodde inte att det var så svårt att få bort rött hår. Så...jag rekommenderar inte att man bleker håret ljusare efter att ha varit rödhårig...om man inte är en crazy person som gillar udda hårfärger som blå eller grön eller liknande. Det är awsome. Men blondering, det sliter alltid. Har man haft rött hår och ska färga det något annat så kanske man skulle kunna överväga att bli brunett... Svart skulle också gå. Men det är också svår att få bort... Å andra sidan så har jag läst (visserligen på bara ett ställe på nätet) att det kan skydda håret om man färgar det svart med typ Schwarzkopfs permanenta svartfärg... Det skulle då typ sätta sig runt hårstrået och skydda det från onda makter och sådär. 
Fast, nog är jag ändå nöjd med den här färgen, det känns inte som att den förstörde så mycket ändå. Ganska bra känsla i håret och så... Det ser också rätt coolt ut. Det skulle vara lite kul att färga hela håret med den färgen...fast det sliiiiiter. Dessutom så skulle det kanske se fult ut på mig. I värsta fall så skulle jag se ut som Miss Piggy... Bläh! Jag är ju ganska mörkhårig faktiskt. 

Lite lagom seriösa bilder då bara. 

...och de som vet vilket band som har gjort låten Blood Stains Blondes...är awsome. Och kan få en cookie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar