Sidor

måndag 3 mars 2014

Framtiden och saker man inte kan, det för ångest med sig det om något gör det...

Jag är dåligt humör och liksom känner att jag måste uttrycka det och sådär.
För det första så är det mattepreliminär i morgon och jag fattar inte ett jävla skit av det faktiskt. Det är en ganska hemsk känsla det. 
Sen skulle jag behöva läsa ännu mer nu inför skrivningarna så att jag har läst igenom och övat så att jag bara kan repetera då det är några dagar kvar... Jag kan fortfarande göra det. Jag skulle ha behövt börja i förra veckan eller veckan före det...men en vecka så hade jag haft feber och varit förkyld och då var jag trött...fleeeera dagar efter... I förra veckan så var jag sjuk i nacken. Sådant som tar bort enegri.
Men ärligt talat, jag kommer att hinna läsa om jag stiger upp på morgonen och börjar på. I övermorgon. Preliminären i morgon kommer att gå åt helvete förstås. Men det är iallafall fastlagstisdag imorgon om jag minns rätt och då brukar man få fastlagsbullar och då det är preliminär så får man fara och äta till matsalen och sådär, det får man inte på skrivningarna. 
Nåja, nu skrev jag om skol-och skrivningsrelaterat en gång till idag...soriii! Men, det kommer nog att bli en del sånt. Eller jag vet inte men det är ju den här månaden det det gäller... 
En annan sak som gäller den här månaden: ATT VETA VAD MAN SKA GÖRA I FRAMTIDEN! Ugh, skulle man vara kille så skulle det vara lätt, man ska till mili eller göra civiltjänst eller whatever  vare sig man vill eller inte. (Nog för att jag också skulle kunna fara till mili men det känns som att jag isåfall borde ha bestämt mig för det tidigare.)
Men någonting ska man göra, jobba eller studera eller se sig omkring i världen. Egentligen så vill jag bara fejka min egen död och låsa in mig i ett ruckel och bygga en koja med filtar och se på The Walking Dead. Det vill jag göra, resten av mitt liv. Men, jag borde söka någonstans till någon skola och kanske först ta ett mellanår och jobba. 
Jag vet inte vart jag ska riktigt heller, om det är någon vits att söka i år ens... Å andra sidan, jag vet vart jag skulle kunna tänka mig att söka och vart jag inte ska. Jag villl helst av allt fara till en yrkeshögskola. Universitet skulle kanske nog gå kom jag fram till men sen är jag inte säker. Dessutom så har de en fin tabell på vad resultaten i skrivningarna ger för poäng då man söker dit. Till YH kan ju de som har gått en yrkesutbildning också söka så det är lite annat system där. Sen är det ju mera konkret inriktat på ett yrke där. Skulle inte sitta fel med lite mål och mening i sitt liv. 
Lite har jag ju sen också funderat, egentligen så vill jag helst till Vasa om jag måste välja en stad för det är inte så långt hem men ändå lite avstånd. Lagom stor stad är det också och så tycker jag att Vasa faktiskt är en rätt trevlig stad. Sen hade jag tänkt ha en lägenhet där och då skulle jag ha två kaniner. Jag tänkte då också att jag skulle ha en "mommopeed" (alltså en såndär damcykel av äldre modell...) med en korg på som jag kan lägga kaninerna i och så far vi till något trevligt ställe där de får skutta omkring och gräva gropar och sånt. Sen hade jag tänkt att jag skulle träffa nya människor och vara social och hitta en pojkvän och träffa Norman Reedus och se mina favoritband live och såna saker. Då man studerar i Vasa så kan det vara bra att ha en bil. Jag vill helst av allt ha en Passat, en såndär rund och go Passat som pappa har. 
Nåja, anyway, nu ska jag se om TWD finns att se på nätet. Jag återkommer. Jag kommer tillbaka. Om inte så har jag blivit biten av zombies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar