Sidor

lördag 1 mars 2014

Det gick väl bra

Vi var och rida idag, jag red Zam och Becka red den där Tiltiga travhästen och jag tyckte att det gick bra, vi skrittade väl nog mest och sådär. Fast på ett ställe så luktade det gris och det tyckte de att var väldigt farligt. Såå jag måste hoppa av och dra både ponnin och Tilten förbi och sen höll någon ändå på att tvätta en bil längre fram så den gick vi också förbi.
Men ändå, det kändes inte så hemskt, alltså det är faktist möjligt att jag ska klara av att rida Zam jag också. (Fast jag sa kanelbulle kanske 50 gånger och citerade en Lady Gaga låt och sådär för att tja, tänka positivt.) Alltså jävlar i helvete jag har ridit honom sedan 2009. Men förstås inte varje dag utan för det mesta typ några gånger i månaden eller mindre... Och jag vet att jag kan för det här är ingen omöjlig problemhäst utan en väldigt snäll och gullig 17 årig New Forestvalack som kan busa ibland för det gör ponnyer ibland. Han kan också bli rädd om han blir skrämd sådär plötsligt eller om han känner att det luktar gris... Bättre kille finns knappast ändå. Om jag skulle kunna luta mig lite bakåt i stället för framåt och släppa lite längre tyglar så skulle vi kunna dansa. Och jag som SÅ bestämt mig för att det ska gå!!!


...och dit gick ponnin efter att jag suttit av. Jag vet inte vad han tyckte att var intressant där, nåja för en tid sen då det var kallt så var det en islykta där och den var intressant för det kanske fanns någonting inuti den? Och, det är ett hästsläp där bakom som vi har lånat för det skulle ha varit en tävling idag i Nykarleby som blev uppskuttad till nästa lördag och det sög det och här står det där släpet nu... 
                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar