Sidor

måndag 10 mars 2014

Att rida Tilten och bli vinden själv och sånt

Tja det verkar inte bättre än att jag blev utmanad i den där häst-utmaningen då man ska göra någonting med en häst och sen dricka någonting... (Så har jag typ uppfattat det...) Som tur är så har jag Pona, hon är säkert med på det. Det kommer att bli någonting (någonting...hmm...jag vågar inte säga speciellt men jag och min hårboll är ju ganska crazy så man kan förvänta sig lite vadsomhelst). Håll utkik på facebook...hehe. 

Men nu till idag, jag och Becka var och rida Tiltmenot. Det är så kuul att rida honom ibland för det är liksom så kravlöst på något sätt (bara att följa efter Becka...heh) och så är han så okomplicerad. Det var härligt att rida, det blåste en del och man kände sig som vinden själv då vi travade. Hans trav är awsome. Alltså...har man inte suttit på en varmblodig travare som travar så har man inte suttit på en varmblodig travare som travar.... (Varmblod för att kallblod har jag inte suttit på och så ser de nog annorlunda ut. Kraftigare och bredare.) Hehe. Tilt är iallafall toppen. Fast han måste ha bomull i öronen. Annars är han ganska orädd och jag tror nog att han gillar att vara i skogen med oss fast vi har honom att göra konstiga saker som att gå in skogen bland träden och diken det är nog konstigt tycker han. Det var också ganska kul, för då jag travade så kom Becka cyklande där bakom och då ville han stanna och vänta på henne och då vi var en bit efter Becka så fick han bråttom... 
Vi fotade lite med min telefonkamera. Det blev väl typ bilder. Jag kanske lägger upp fler men det blev sent och jag orkar inte pracka på så mycket...


                            
                     (Hjälp vad jag ser ut)

Och Becka och Tiltmenot... De är finaaaa....

Och...om jag verkar vara extremt uppåt och lyrisk (tror jag det heter) över allting med att rida Tilt,
så...det är så jag blir då det handlar om hästar och är kul och går bra...  Så är det bara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar