Sidor

onsdag 12 mars 2014

Allting går väl lite åt h*vete. Bra så.

Jag tycker inte om det här. Jag skulle så kunna fejka att jag dör och skippa allt. Jag skulle kunna gömma mig någonstans och ta dagen som den kommer och överleva lite i taget. Jag skulle nog kunna leva så. Leva ungefär som de gör i TWD. Bara försöka överleva och det blir ju lätt eftersom det inte finns zombies och psykopatiska guvernörer här men svårt eftersom folk säkert skulle försöka få mig att göra någonting annat än att gömma mig och låtsas vara död. 
För...skrivningarna...det känns så hopplöst. Att inte veta vad jag gör till hösten och sådär. Det skulle vara så mycket enklare att bara liksom försvinna... Jag skulle gömma mig. Jag skulle kunna flytta runt, bo i sommarstugor, övergivna byggnader och i föus där det finns kor... Jag vet inte varför men jag blir så otroligt fascinerad av att leva på det sättet. Att leva utanför samhället. Helst att samhället skulle gå under. Helst borde halva befolkningen dö också. De jag bryr mig om skulle naturligtvis mirakulöst överleva allihopa. Eller...tja...för tillfället så vill jag egentligen inte att någon ska dö men jag skulle liksom vilja att det inte fanns så mycket människor och samhället gick under. Tja. Tyck att jag är galen eller någonting... 
Anledningen till att jag kom fram till var jag är nu i mina funderingar är senaste TWD och den här dagen. Idag...tja jag lyckades stiga upp före klockan 11 UTAN någon hjälp alls haha... Jag minns inte vad klockan var, jag satt och kollade på ipaden en stund. Becka hade farit och jag var ensam hemma. 
Sen kollade jag på Supernatural, The Vampire Diaries och drack kaffe. Sen lyssnade jag på Deadmau5 och plockade i diskmaskinen, dammsugade och funderade på om man skulle kunna ha ihjäl någon med en dammsugare. Sen röjde jag skrivbordet och försökte plugga och fick sådan ångest av matte så att jag nästan gick upp i atomer. Sen senare så lyckades jag läsa en del psykka, det går bättre att komma igång med. Så har jag också varit på tumblr och läst en massa teorier folk har om vad som kommer att hända i TWD. TWD har infekterat mig med zombievirus. Men som sagt, bara 3 episoder kvar av säsongen och sedan efter det så kommer jag att bli lugnare med mitt fangirlande för en tid. Hoppas jag, för det har börjat ta över mitt liv. Idag tänkte jag nästan att det stod en walker i en syrenbuske. Sen blev jag både lättad och ledsen då jag kom fram till att det nog bara var min fantasi som spökade lite.
Som sagt, jag blir inte förvånad om någon tycker att jag är störd och jag är bara liksom sådär "oh, att vara "normal", undras hur det känns som..." Nu tänkte jag iallafall sova och inte uggla så that's a hell of a postive sign... Och nu blir det faktiskt ajöss och godnatt för idag. I morgon ska jag försöka göra bra saker och vara snäll och trevlig. Wish me luck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar