Sidor

tisdag 25 februari 2014

Zam och Sniff ikväll.

Ikväll red jag Zam en runda. Inte så långt och mamma gick med med Melinda. Zam var riktigt framåt ikväll så mamma fick ta spöet. Sällan han är så framåt med mig. Dessutom så stack inte iväg eller blev för het på gröten eller busade och det var minsann tacksamt. Undras om han vet att han ska ta det lugnt då jag rider eller om jag annars bara sitter och stör honom? Det skulle kanske vara bra att vara med på någon lektion snart...men att vara i ett ridhus tillsammans med andra...det vill jag helst inte. Faktist. 
By the way, Zam är så sööt, han har SÅ gullig grå mule och gulliga öron och så är han så söt och mysig och gullig så det är inte klokt och så är han snyggg. Och, tja det står nu i hans papper att jag är delägare åt en sån gullig ponny. Det är awsome. 
Tillsist på tal om Zam så ska han få ett slags kosttillskott som heter Shyfeeder nu då han snart börjar tappa päls. Han brukar ju kunna vara lite konstig på vårarna så det kanske hjälper mot den konstigheten.

Sen borstade jag Sniff. Jag försökte också reda ut hans tjocka svans. Det är inte lätt det inte och det var längesen sist. Men svansen blev utredd och fin. 
Grimman som jag köpte i Kokkola idag passade bra och han såg ut som en liten enhörning i den. Det skulle inte ha gjort så mycket om det skulle ha varit mer hål i den, men det gick nog.
Just nu så är han helt hopplös och busig. Det är bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar