Sidor

söndag 16 februari 2014

Vad som har hänt de senaste dagarna (till exempel Penkkis)

Jag har inte bloggat sen i tisdags. Det är extremt länge sen för att vara jag, det är på 4:e dagen nu nästan om man räknar att hela lördagen har nästan gått nu.
Det var på det sättet att jag hade tyska hörförståelse i onsdags. Jag kände mig lite dålig då redan liksom, jag hade först vaknat och känt mig kall och sen kände jag mig varm och sen kände jag mig dålig men jag tog en Panadol och överlevde hörförståelsen, såg på The Originals och satt och var halvdöd på min sista mattelektion i pg. Det kändes så eländigt så jag började gråta ungefär, jag skulle ha skrivit ett finskaprov då också men jag for hem. Klart jag hade feber då också. Senast jag kan minnas att jag hade feber var på påsklovet då jag gick på sjuan. Så det är inte så konstigt att jag glömde hur man känner sig då. Resten av dagen så gjorde jag ingentimg, låg i sängen men sov inte för jag sover inte dagtid om jag inte är utmattad. På kvällen fixade jag vad jag skulle ha på mig på penkkis. Det som sög otroligt mycket var att jag ville ju vara med och fixa i ordning inför pennkis men jag kunde inte eftersom jag hade feber och inte orkade. Jag var också arg för att jag som inte brukar ha feber hade det nuu... Nu av alla gånger då jag ville vara frisk.
Men jag orkade stiga upp och var vid skolan först av alla eftersom mamma körde dit mig... Haha. 

Vi hade Disney som tema. Jag var Merida från Brave. Jag hade köpt en tantklänning i storlek 48 från loppis, den skulle ju vara stor och lite medeltida liksom, och så hade jag en tröja under från Halpa-Halli, en mantel som fammo hade lagat av en jacka och ett bälte... Ganska enkelt. Håret var naturlockigt, lite lockat nog och så fullt med orange kalkfärg som man kan ha i håret. Usch, det var äckligt. 
                         


Jag hade lånat en käpphäst av Amanda. Käpphästen heter Mr. Fabulous och han skulle föreställa Meridas clydesdale Angus. Mr Fabulous fick en makeover för att likna Angus...
Jag hade också en pilbåge gjord av en klädhängare och videkvistar... Pilen gick sönder lite och gummibandet i den var för långt...

Amanda var Sally från Nightmare Before Christmas. 
                       

Dekoration. Det var väldans snyggt tycker jag. Vi hade olika program och sådär och bjöd på bål och popcorn... Ettorna och tvåorna kom in dit genom en klaustrofobiskt byggd gång. 
                  

                   
                   
Jag har inte fler bilder än såhär....
Efter att kommit hem och duschat bort det mesta av den där eländiga oranga skräpfärgen i håret så låg jag i sängen och kanske till och med sov en stund ända tills det var dags att ställa sig och fara till Epoque (heter det såå?) med alla abin från pg (och lärarna också). Sen for typ allihopa ut och jag var med en stund men jag for hem redan halv 11. Jag hade ju feber. Fast jag kände mig inte så febrig just då. Panadol hade jag tagit ju. Trevligt var det iallafall. 
                                   
                                
                       (Ful bild, yes.)

I går och idag har jag inte haft feber men jag kände mig inte bra.

2 kommentarer:

  1. Yay! Din figur var jättebra, du liknade helt sjukt mycket! Riktigt snygg var du!

    SvaraRadera