Sidor

onsdag 26 februari 2014

TWD 4x11- Claimed

Tja vad ska man säga? Det har blivit svårt det här då de är i flera grupper. Speciellt svårt då man ska skriva ett blogginlägg om det...
På tal om det, alltså anledningen till att jag skriver om TWD är för att jag fick behov av att göra det i höstas och så blev det tradition... Och det är kul att skriva ner sina teorier. Inte för att det alltid blir 100 procentigt rätt och sådär. Men ändå liksom. Dessutom så är jag totalt galen i den här serien. Då jag ser ett nytt avsnitt så får man inte störa mig för då morrar jag som en walker och går typ lika bra att tala med som att tala med en walker. Och så lever jag in mig i det också ganska mycket. Skrattar och gråter och är allmänt hopplös och jag får inte missa en sekund och måste höra då i början då en röst säger "Previously on AMCs' The Walking Dead", annars går det inte att leva längre. Så det så. 

De är ju uppdelade i grupper...så nu handlade det om Rick, Carl och Michonne och sen också om Tara, Glenn och de 3 nya: Sgt Abraham Ford, Rosita Espinosa och Eugene Porter. 
  
Det som Rick, Michonne och Carl sysslade med var att Michonne och Carl for och söka efter typ mat och stuff&things. Rick ville förstås med men Michonne tyckte att han skulle stanna i huset och vila för han var ju faktist medvetslös dagen före. Så han stannade där och så kom ett gubbschack dit (alltså ett gäng med gubbar) och de verkade vara badguys så Rick gömde sig för dem och sådär. 

Det är nog bra att Michonne hittade Rick och Carl. Rick tycker att det är bra att Carl har Michonne och de har blivit bra vänner liksom. Fast Michonne är mycket äldre än vad Carl är. Alltså shiet vad hon passar in i familjen Grimes. Eller de två Grimes som finns kvar. Snyft, de tror ju att Judith är död de ännu...
Nåja, Michonne berättade för Carl om sin son som var 3 år och hette Andre Anthony om jag minns rätt... Men vi vet fortfarande inte vaaaaad som hände. För han lever ju obviously inte. 
Men jävlar, Michonne är nog underbar... De hittade Crazy Cheese vad det nu är... På bilden imiterar hon en zombie typ. Och så hade hon hittat en allt för stor skjorta som hon hade hittat. Jag tyckte faktist att det såg bra ut på henne. 

I ett hus så fanns det en creepy tavla. Michonne gick in i ett rum, typ ett barnrum och sen ett till som var helt rosa och jättefint och där låg en hel familj döda i sängarna och en satt på en stol och hade skjutit sig själv och det såg så jävla hemskt och sorgligt ut så både jag och Michonne började nästan gråta. Det var en sådan kontrast med det söta rosa rummet och liken... Ish.

Ett annat fint hus var det som de hade övernattat i. Bilden är en screenshot då Rick hade lyckats hitta en väg ut ur det. Bad guys hade ju kommit dit. Men ett fint hus var det.


En bild som Norman Reedus hade lagt ut på Instagram igår. Jävlar, jag höll på att dö av skratt. Och så Normans kommentar: "Ha". Bara ett Ha. 

                             

Sen flydde de iväg och hamnade på järnvägsspåret och fortsatte åt samma håll som Tyreese, Carol, Lizzie, Mica och Judith hade farit. 

Tara och Glenn var på flaket till den där militäraktiga lastbilen som Abraham, Rosita och Eugene hade. Glenn vaknade efter att ha svimmat och ville tillbaka och hitta Maggie. Abraham och Rosita skulle föra Eugene till Washington för han var vetenskapsman och visste varför jorden gick under men han sa att det var hemlighetsstämplat och det var udda. Eugene verkar udda. 
Glenn skulle gå tillbaka och det tyckte inte Abraham var någon bra idé så han hoppade på honom och så for Rosita och Tara dit försökte dra bort honom. Naturligtvis så kom det walkers dit från fältet bredvid som bara Eugene märkte och han klantade sig och skjöt sönder tanken på bilen. Son of a dick. Så de fick gå då.

                     
De här nya karaktärerna...hmmm. Eugene verkar vara lite udda. Han verkade faktist inte ha så bråttom till Washington då det kom till kritan. Kanske han ljuger om någonting för att Abraham ska vilja följa med. Abraham är ju ganska stor och stark och kan använda vapen och så. Rosita verkar också vara badass men fel klädd för zombieapocalypsen. Fast det är sådär hon ser ut i den tecknade serien. Det ser nog inte lika bra ut i tv-serien. Men nåja, hon ser ju bra ut ändå. Så. Okej då. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar