Sidor

tisdag 18 februari 2014

Ridning idag

Idag var vi och rida på dagen. Det går bra det då man inte har någon skola... Hehe... Men...jag ska nog börja läsa till studenten. Jag börjar vara mer frisk nu. Nu had jag inte sjukt i nacken mera heller, det var skönt att slippa det. 
Men ojoj vad det var länge sen jag red Zam, typ någon månad... Jag rider ju inte ens Melinda längre. Det är någonting riktigt deprimerande det. Jag vill faktist inget hellre än att Melinda aldrig blir gammal och att jag alltid skulle vara så kort så att jag skulle kunna rida henne. Det är inte ens så länge sedan vi fortfarande red längre turer och galopperade snabbt. För då Melinda galopperade snabbt, då for hon. Då man galopperar snabbt med Zam efter någon annan häst så har man en känsla av att man nog kan kontrollera honom, Melinda vräkte liksom iväg och så tänkte man "hjääälp" och hängde kvar. 
Första halvan av rundan gick trögt och Zam bara trögade. Sen galopperade vi och det gick bra, han stack inte med mig (som han gör i mina mardrömmar) utan det var jättemysigt att galoppera med Zam. Jag glömmer ibland bort att Zam inte är så farlig att rida. Han rör sig ju faktist bekvämt och är mysig,att rida och allt möjligt. En lite dum sak...jag vet inte... Alltså jag älskar Zam och hans personlighet men ibland då jag ska rida honom så går det bara inte, han maskar och ser saker och det är inte kul. Fast om jag skulle rida honom varenda dag kanske det skulle vara annorlunda. Och så saknar jag att rida Melinda ännu mer... 
Idag var det en grå dag och det kom ner någonting vått från himlen. Lite lagom liten mängd vått så man märkte av att vädret sög, inte mera. Vi tog det lagom lugnt och mamma gick med Melinda.
Usch för detta väder, solen har inte varit framme på evigheter.
Igår hade jag Melinda att springa på åkern, den sjaskig och sliskig. Melinda uppförde sig och sprang inen cirkel så man kan väl säga att jag longerade. Hon försökte inte sticka hemåt heller för en gångs skull. (Jag hade nog longerlina....

På den här bilden av Zam som egentligen inte är någon bra bild om man tänker på hur bra bilder ska vara så är nosgrimman sned. Usch då. Dessutom så hade Zam just "hållit i" ridspöet men kastat det på marken före jag hunnit ta någon bild. Söt är han iallafall.
                       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar