Sidor

torsdag 27 februari 2014

Mooorooot

Becka och Zam var och hoppa i ridhuset vid stall NH så jag körde dit med Melinda. Då jag och Pona kom dit så hade de redan hoppat färdigt så då fick Pona vara där och hon fick nu mest studsa omkring där och hoppa lite hinder.  Helst ville hon förstås rulla sig men det fick hon inte för hon hade sele på sig. Faktist så tror jag att vi ska fara dit fler gånger och då får hon ha bara grimma på sig och så tar jag med en borste och då kan hon rulla sig.
En annan sak är att Melinda lyssnar på ens röst. Om man säger typ ptrrooo så stannar hon och idag så stannade hon då jag sa mooorooot. Om man smackar och säger typ Hepp! så far hon snabbare. Hon lyssnar, men det är inte alltid som hon har lust att göra som man säger. Envisa shettis. Jag antar att jag också verkar lite konstig om jag sitter där och kör Pona och säger mooorooot och pratar med Pona och allt möjligt. Tja då är jag väl det, själv märker jag ingenting...
Nu har Melinda också börjat tappa päls. Sniff var först, nu har Pona börjat och Zam börjar väl också snart. Tja, kanske bra att de börjar tappa så att de blir färdiga någon gång.
Idag då vi kommit hem så borstade jag Pona med en skarp borste och då sa mamma att det låter som då man borstar en matta typ. Haha. 

Och såhär spöklikt såg det ut idag: 

    

    

    

    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar