Sidor

onsdag 19 februari 2014

Man har bara ett liv att leva och här är jag med mitt...

Mittiallt kom jag bara att tänka på att vad har livet för mening egentligen...
Alltså man kommer ju ändå att dö någon gång. Först ska man leva och sen vet man inte. Man dör och då vet ingen vad som händer.
Före man dör har man levt och före man dör så ska man ha gjort saker.
Man skulle behöva ett jobb och en utbildning... 
Så herregud vart ska jag söka???
För om man har en utbildning så kan man söka fler jobb och då kan man få pengar och har man pengar så kan leva livet och det vill man för man kommer att dö någon gång och före man dör så ska man ha levt för då man är död så är man död och livet är inte så långt oh my god
och dessutom så borde man ha en pojkvän men nej jag kommer att dö ensam oh shit jag är dålig på att leva.
Oh jävlar jag vill vara snygg och rik och ha en massa snygga saker och kunna stå länge i duschen bara för att jag vill det och här hos oss så måste man elda för att få varm vatten för vi eldar med ved för att värma upp det här huset var det är lite trångt och slitet och inte alls skinande och fancy utan snarare tvärtom.
Men ändå...det är ett varmt hus och jag har ett eget rum som är litet, trångt och stökigt men jag har ändå mina affischer på väggarna och en massa kläder som jag gillar som jag kan välja mellan och dessutom så är jag inte ensam fast jag ibland önskar att jag vore det. Här sitter jag med min ipad och mitt wifi och funderar på vad jag ska göra med mitt liv och i vissa delar av världen finns det folk som blir dödade för att de har en åsikt.

                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar