Sidor

söndag 2 februari 2014

Lördagskväll tillbringad i stallet...

Ikväll var jag i stallet och det var skönt. Ponnierna får vara lediga, veterinären var och pickade dem igår. (Vaccinerade mot hästinfluensa och sånt, mot stelkramp behövdes inte.) Zam blev lite påverkad av det, hade lite högre temperatur än annars...Pona blev mest stel i halsen och Sniff trodde typ att sprutan gick att äta. (Nåja, vet inte så noga, jag var inte med...) Han verkade riktigt pigg idag. Mamma skaffade på samma gång Metakam. Det är någonting någonting, mamma vet... Jag ska inte börja säga någonting om det nu. 
Nu i kväll så hade Z normaltemp men han verkade lite påverkad. Stackars lilla bulle. 

Pupukaninen Perttu är ju ensam nu, hon ser lite ensam ut måste jag säga. Ensamma kaniner ser så deppade ut. Jag ska nog minsann söka efter en eller två till nu. Mamma sa att jag får sköta det själv isåfall. 
Iallafall så är kaniner trevliga typer. De är så fina och söta och luktar kanin. De är inte lika självständiga och själviska som katter utan är verkligen flockdjur. Flockdjur och flyktdjur. 
Jag har inte skrivit om kaniner förr, dags att göra det kanske? Haha.
Och...ja...Perttu är en tjej. Först trodde jag att hon var en kille så hon fick heta Perttu efter Perttu i Apocalyptica. Sen fick hon fortsätta heta Perttu eftersom hon är lite av en tomboy.

Pona med isiga ögonfransar...och luddig lugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar