Sidor

söndag 23 februari 2014

Longerade Pona igen...

Ikväll longerade jag Pona och hon var jättegullig och sprang runt och busade inte heller. Det var ju förstås inte så bra underlag att busa på, det var ganska slafsigt och vi har ingen ridbana utan bara en åker. Annars är åkern i sig själv ganska bra så länge som tjälen sitter i för då är jorden skarp men eftersom det är gräs på åkern så är det ändå djupt. På tal om det så var diken där på åkern översvämmande och fulla med vatten. Knasig vinter det här.
Tja...sen kom jag också fram till det att Melinda är enda ponnyn som jag någongång longerat och då jag longerar Pona så brukar jag mest ha henne att springa runt mig i en ganska inte-så-rund cirkel. Jag har funderat att det skulle vara kul att testa att ha inspänningstyglar eller whatever som skulle få henne att söka efter den rätta formen...men sånt finns väl säkert inte i Ponastorlek. Det skulle också vara kul att löslongera eller vad det heter nu igen...men vi har inget inhägnat bra ställe för det. Nåja. 

(En bild från från typ i somras.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar