Sidor

måndag 24 februari 2014

Kokkolashopping

Vi var till Kokkola idag och jag hittade en del stuff och nu känner jag mig fattig fast det mesta jag köpte var på rea... (Och mamma betalade för någonting...)

Vid Agrimarket hittade jag en rosa-lilaaktig grimma med glitter och grejer. En Horze-grimma som var 40% billigare. Faktist så ska Sniff ha den för den är inte så tjock liksom och den där ringen där nackstycket och de andra remmarna tar ihop är inte så stor och på flera av hams grimmor så tar den ringen i ögat då man drar i grimskaftet och det ser ganska otrevligt ut. Sen tror jag också att Pona får ha den om vi ska någonstans för det är ju en rosa-lila glittrig grimma och det är ju ganska Pona-aktigt.
                           
Sen hade de rea vid Seppälä. De hade verkligen rea vid Seppälä. Jag hittade en t-paita för 3€ men jag vet inte varför jag skulle ha den och en skärmmössa för 2€ och den var rätt snygg med nitar och sådär.  Inte för att jag brukar använda såna men det kan vara bra att ha om man inte orkar fixa håret eller nåt.

Vid Anttila så köpte jag hårfärg. Loreal Paris Extreme Platinum och det bleker upp till 8 nyanser ljusare. Jag köpte ju Directions färger vid Rockjet för några veckor sedan, blå och röd och för att de ska funka så måste jag bleka håret så mycket det bara går. Jag ska göra slingor typ. Inte hela håret. Jag började tycka att mitt hår är så färglöst bara liksom...
                               
                             

Sen ville jag ha blå örhängen, bara liksom därför att blå är en awsome färg. Jag tänkte att de skulle ha vid Glitter. Nåja, så mycket hade de faktist inte. Jag kom fram till att jag ville ha ett par med blå kristaller i som är äkta silver. De är fina och blå och fick duga, sen var det ju förståss "ta 3 betala för 2" och det är nog bara ett riktigt lömskt försäljningstrick. Som jag åter igen gick på! Jag tog då också ett par som ser ut som skruvar och ett som är som spikar, typ fakeuttöjning. Ärligt talat...jag har tröttnat lite på örhängen...jag vill också helst ha typ knoppar och sånt. I början då jag hade örhängen så ville jag ha större. 
Till sist, en stickatröja från Cubus, typ blå-turkos-svart och lång. Också den på rea. Den är storlek XS fast jag egentligen ska ha S. Det fanns inte S så jag tog den här, den är ändå av lös modell och stor. Hoppas den går tillräckligt långt över röven bara så att man kan ha den med tights. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar