Sidor

tisdag 11 februari 2014

After (The Walking Dead är tillbaka!!! Yay!!!)

Alltså, då det har kommit en ny episod TWD så brukar jag ha behovet att se den flera gånger efteråt och sedan skriva om det på bloggen...det gjorde jag några gånger i höstas. Minns att då det var det där med Carol...och episoderna kring det så ville jag bara att veckan skulle gå fort som fan så att jag skulle få se fortsättningen... 
(Det som hände då var att de blev sjuka där, det var någon influensa typ... Ganska äckligt influensa var det... Några stack iväg för att hitta penicillin och stuff och man visste inte hur länge de skulle vara borta eller om de värsta fall hade råkat ut för något. Dessutom så hade två som var sjuka som hade satts i isolering hittats mördade och uppbrända... Carol sa åt Rick att det var hon som hade gjort det för att hindra smittan från att spridas, hon och Rick for iväg och söka saker de kunde tänkas behöva och Rick tvingade henne att fara iväg på egen hand... Oops vilken lång parantes...) 
Nåja...det hände saker och det var vidrigt spännade och mycket plats för att analysera allt möjligt. Nu till det nyaste avsnittet, After som kom ut i söndags i USA. 

Det innehåller spoilers.....



Det som nu har hänt är att är alla separerade och fängelset som de har bott i i ett år ungefär är förstört och en massa walkers strömmar dit... Det såg ut som ett walkerparty... (haha) (fast det finns ingenting för walkers att äta där...som tur är...)
Den här episoden handlar om Carl och Michonne. Rick är också med men han sover mest...
Michonne är ensam efter att gruppen har splittrats. Hon är ju en krigare och walkerdödarproffs med sitt katanasvärd så man behöver inte vara orolig för henne inte. Snart hittar hon två walker-husdjur som hon går med för att smälta in bland walkers. 
Så kommer det en flashback, det kommer fram att hon drömmer sen. Det måste ha varit just precis då zombieapocalypsen kom. Hon hade haft en man och ett barn som var...cirka under 3 år absolut tror jag... Jepp, hon stod köket och lagade mat, hade nog sin katana då redan och hade ett mjukare sätt så att säga. Hennes man och en annan typ satt där och det verkade vara lite oenigheter. Drömmen slutade med att de där två killarna satt där döda med avhuggna armar. Det var de två som var hennes walker-husdjur i säsong 2 och 3. Hon sa också att de två inte hade varit mänskliga då de levde heller då någongång. Och barnet, hen måste ha dött på något sätt. Hon började gråta då hon måste hålla i Judith... Så något hemskt har hänt som troligtvis de där 2 typerna var inblandade i...
Vi fick se Michonne gråta nu också. Michonne, hon är en krigare. Hon överlever, hon är stark, hon har svårt att lita på någon. Hon ser lite farlig ut och kan också vara farlig. Men tydligen har hon inte alltid varit så. Omständigheterna gjorde henne så, troligtvis. Riktigt bra med en flashback, jag har så velat veta mer om henne.



Rick och Carl fortsatte och var helt förkrossade. Judith är borta, hon kan vara död. Rick är svårt skadad efter att ha slagits med The Gov. De hittade mat och sen ett hus att krasha i. (Ett trevlogt hus var det) husRick landade i en soffa och där låg han sen och sov eller i koma rätt länge... (Nåja någon dag kanske) Nu fick Carl egen tid. Och jeps jeps, nog har killen växt upp.. Han är lite instabil och lite för skjutglad och har inte så bra skills med kniv och sånt. (Han borde kanske ha varit med på Carols "sagostund"...)
Det var lite sorligt på sätt att se honom och hur han saknar livet han inte kommer att få. Carl har fått stå ut med mycket hemskheter som har gjort så att han har gått sönder inombords. Plus att han är tonåring. Jag funderade också lite då Carl såg ett tv och en hög med spel, typ xbox eller whatever i ett rum i huset. Det såg ut som ett pojkrum och var ganska oförstört (om jag minns rätt) som att någon skulle komma in rummet och sätta på tv:n och börja spela närsomhelst. 
Ärligt talat, Carl är utled på hur världen har blivit sedan döda började gå omkring och äta levande. Han är också arg på sin farsa, det får vi också se. Jag förstår honom. 
Sen går han omkring i villaområdet de har hamnat i... Han jävlas med walkers och undersöker övergivna hus. Jag älskar att se hur det ser ut i övergivna hus i TWD! 
Hmm. Döda människors hus. (Eller bara övergivna.)

Här är Carl i ett övergivet hus och rotar. Det finns en skylt som det står "Fredag" på... Hehe...kul? Omg, gå och se vad de har sagt om skylten i kommentarsfältet på swefilmer! Förbered dig på att skratta. Varför samlas alla iqbefriade just där? 


Sen vaknade Rick. Carl som sa att åt sin sovande farsa då före sa att han inte brydde sig ifall han skulle dö, att han klarar sig själv nu, han började gråta. Han klarade inte av att behöva ta vort sin farsa som hade blivit till en walker. Sen visade det sig att Rick levde, han hade bara zombieljud för sig då han vaknade (och vem har nu inte det?) 
Det slutade med att Michonne stod utanför dörren och Rick sa att det var åt Carl. 

Så få se, Michonne har hittat Rick och Carl. Nog kommer hon väl att stanna? I nästa avsnitt är Daryl med. Omg yes! Han hamnade ensam med Beth. Tyreese är med Lizzie och Mika. Få se om han har Judith också... De som for med bussen ser ut att ha problem. Få se vad som händer. 4x09 var ganska lugn, det fokuserades på Michonne och vem hon egentligen är och på Carl. Inte så mycket action och splatter. Underbar episod ärligt talat. Nästa tror jag att blir galet. 

Okej, den här texten innehåller en massa stavfel och hälften jag skrivit låter udda. Jag har bara sett After en gång... Och sådär. Imorgon är det tyskahörförståelse och finskaprov. Mitt liv är underbart.... Suck. Men i övermorgon...då är det penkkis omg jag känner mig gammal och tiden i pg är över och oh shit vad ska jag göra med mitt liiiiiiv?! 
Vänta på zombieapocalypsen, just det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar