Sidor

fredag 31 januari 2014

Tunga dagar

Jag har inte skrivit någonting nu på några dagar... Igår var det verkligen en tung och jobbig dag och
I torsdags blev min pupukanin Sniiboll dålig, hon fick kramp och sånt skit, det såg lite epileptiskt ut. Jag tog in henne, hade henne i mitt rum och vaktade henne. Det var nästan så att hon såg piggare ut då. Hon fick en del "anfall" och ibland blev hon lugnare. Till sist så blev hon lugnare och då somnade jag så småningom. Men Sniiboll vaknade inte mer... 
Dessutom hade jag så mycket skuldkänslor... Att hon blev sjuk tror jag beror på vad de får för mat. Vi har liksom inte tänkt på det liksom... Det stämde iallafall med någonting som Becka hade googlat fram så jag tror att det är så faktiskt. 
Jag hatade mig själv typ jättemycket för det, ni vill inte veta.
Men nu ska jag bli en ännu bättre kaninägare tänkte jag som vet mera. Jag har förståss bara en kanin kvar nu. Men jag ska försöka hitta en kanin för kaniner ska inte vara ensamma tycker jag. De mår inte bra av att vara ensamma. 
Så natten torsdag-fredag var tung. På fredag skulle vi dessutom till Vasa från skolan och se på skolor. Jag var verkligen inte intresserad av att fundera på min framtid just då faktist... Och jag såg kaniner överallt... Allt möjligt fick mig att tänka på kaniner. Då vi var i Vasa igår så såg jag någon som höll en liten hund i famnen och först såg jag inte att det var en hund egentligen så jag tänkte "kaniin" fast jag nog nästan visste redan från början att det var en hund...
Igår hann jag inte vara hemma mycket. Vi kom hem lite före 6 och före 8 så for jag iväg igen. Idag var jag, mamma och Becka till stan och ikväll vill jag bara vara med mina djur... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar