Sidor

onsdag 29 januari 2014

Tömkörning

Idag råkade jag sluta tidigare. Det var kul och dessutom fint väder så jag bestämde mig för att göra någonting med Melinda direkt då jag kom hem för en gångs skull. Så jag for och tömköra med Pona i skogen. Det brukar vi inte göra så mycket heller. 
Faktiskt så har jag inte tömkört på vääldigt länge. Inte sålänge vi har haft denhär "nya" selen (den är typ från 80-talet typ.) med Zams kärra. Det är en travsele egentligen och den sitter inte ihop på samma sätt som det skräpet vi hade före... Man kan skippa dendär delen där framme och ha det som en gjord med svanskappa också. Om man vill det. Det skulle vara bättre med en äkta gjord för den här snurrade. Borde kanske ändå ha haft dendär delen där. Borde också ha något ludd under...det ska köpas har jag tänkt.
Att tömköra med Pona är en ganska lugn upplevelse. Hon gå inte så snabbt men naturligtvis så är hon envis och påhittig och vet bäst vart vi ska fara så det är nu inte så enkelt som man skulle kunna tro. Hon hade sina egna funderingar om vart vi skulle fara också men jag hade ju mina funderingar om att jag ville åt ett annat håll. Hon gick med på att göra som jag ville då jag knuffade henne i den riktningen som jag ville och berömde henne väldigt mycket då hon gjorde rätt. Hon gillar att få beröm... Pona är ju också bra på det sättet att hon stannar då man säger till. 
Ah. Nåja tror nog att jag och Pona ska sysselsätta oss lite med tömkörning också ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar