Sidor

söndag 5 januari 2014

Red Tilten idag....

Idag så var Becka och jag och rida Tilten, först red jag och sen Becka och det var jäÄätttenice... 
Han är så mysig! Han har inte gjort så mycket på senaste tiden för det är så dåligt före men då jag red honom var han lugn. Att trava kändes ganska "ooh" till först. Jag har nog travat med honom förr en gång, då började det fara hårt och han ville inte stanna. Han är en ganska snabb travhäst faktist...
Men idag så travade vi ganska sakta och det kändes helt okej. Becka brukar nog trava ganska snabbt med honom men jag är ju mest van med shettlandsponnier och det är nog ganska stor skillnad.
Men han känns inte så stor för han är ganska smal och det är ganska trevligt faktist. 
Han skulle nog kunna bli en bra ridhäst också, idag så började han nästan gå i skänkelvikning av sig själv med mig. Haha. Skulle vara kul att ha en ridbana också, då skulle man kunna träna på mer saker så att han kanske skulle kunna galoppera från sakta trav. Att han skulle springa in i galoppen är ingen bra idé. Det är inte rätt och så kanske han får för sig att galoppera på travtävlingar.
Ah, yes och så är Tilten första hästen på över 160 cm i mankhöjd som jag har ridit helt frivilligt på några evigheter åtminstone. Inte sedan jag red finnhästen Kirre på ridlektioner och han är typ 160 tror jag...

De flesta av de bilder som jag har tagit av Tilten ser ut som den jag valde att lägga hit... Jag tog en bild då Becka red men han ville inte stå stilla då. Det blev suddigt.  Och då jag red så hade jag på mig min urgamla neongula reflexjacka och tyngt på mig Beckas säkerhetsväst och det såg nog så pass hemskt ut så världen mår nog lika bra av att inte behöva se det... Om han ser smutsig ut så är det för att han hade rullat sig...
                       
Och sådär by the way, eftersom det här är en ny blogg så tänkte jag att jag skulle laga en 10-dagars lista som jag har sparat på telefonen sedan i höstas faktist tror jag. För att det ska bli lite variation och sådär.
Jag tänker också lägga till lite saker så det blir nog mer än 10 dagar.
Dag 0- .......
Dag 1 - Fem saker du inte visste om mig
Dag 2 - Bloggarna jag läser
Dag 3 - Mitt favoritband/favoritartister
Dag 4 - En dag jag aldrig glömmer
Dag 5 - En bild från en tid jag saknar
Dag 6 - Mina fobier/rädslor
Dag 7 - En bild på mig och någon jag älskar
Dag 8 - En bild som gör mig glad
Dag 9 - Min första kärlek
Dag 10 - Fem saker jag vill göra i framtiden
Dag 11-......och kanske 
Dag 12- och...
Dag 13-...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar