Sidor

onsdag 8 januari 2014

Onsdag....mjaauuu

Alltså, det är 8.1 och jag är redan på månadens 16:onde blogginlägg...det är amazing vad jag orkar hålla på nuförtiden! Det är som att jag har en massa blogg-inspiration nu som jag inte hade i förra året...
Det är ganska kul tycker jag förståss. Det känns till och med som att jag har kunnat vara mer varierande också. Annars så skriver jag mest samma saker om ponnierna... Det är ju ändå de som jag ägnar mig åt då jag inte är i skolan eller nördar med någonting annat.
Idag så var också min fina kattkompis Månsa in hit, först vill hon till fammo och faffas men de var borta så hon kom in till oss. Hon var riktigt mysig idag hon låg i famnen på mig och bredde ut sig...det brukar hon inte göra. Sen då hon ville fara ut så kom hon in i mitt rum där jag satt med min ipad och så kraxade hon någonting (något konstigt ljud som katter inte brukar ha för sig) och ville ut så då måste jag gå och släppa ut henne. Hon är en riktigt smart katt men tycker inte så mycket om andra katter och människor som hon inte känner... Om någon är här varje dag eller ofta så kan hon tänka sig att lita på dem men annars så är hon ganska misstänksam av sig. Bra på ett sätt...man vet inte vad det kan finnas för sjuka människor... 
...och försökte jag ta en "selfie with cat"...det är svårt! Hon är ingen liten kattunge direkt...och så kan hon bli arg och hoppa iväg men det gick faktist! Yes!

2 kommentarer: