Sidor

lördag 18 januari 2014

Oh yes...

  Jag vill egentligen mest meddela att det finns faktist ställen som jag vill söka till efter gymnasiet. Som finns i Vasa och Jeppis... Kanske ett ställe i Åbo... Få se nu... Men det finns ställen jag är möjligtvis skulle kunna få min kräsna röv till. Tänk det. Annars kan man fara någonstans på random och se hur det blir. Om man nu slipper in...det är en annan sak. Men någongång så borde man ju slippa in någonstans... 
Så började jag fundera på hur det skulle vara att studera och bo i olika städer... Är man svenksspråkig så finns det... Shit, det finns ju fler än vad jag trodde att det skulle finnas! Helsingfors, Åbo, Vasa, Åland (antagligen Mariehamn), Jakobstad, Sverige och så var det någonting som finns i Raseborg...
Nåjo...
Helsingfors är ju huvudstaden. Det är stort och finskt och långt bort...lite för långt bort. Det är inte ens lika långt till Umeå i Sverige. Men till Sverige vill jag helst inte heller. Åbo är också långt bort men det är ju en ganska fin stad (och ganska finsk). Jag vet inte exakt vad som finns på Åland... Lång bort är det ju nog. Jag har varit till Åland två gånger och vet hur det ser ut där på sommaren åtminstone. Det är trevligt där. Där talar de ju absolut svenska också. I Raseborg finns det inget som jag absolut vill söka till heller, jag vet inget om stället och det är längre bort än Åbo... Jakobstad, det är nära. Jag skulle kunna bo hemma... Men det tror jag inte att jag skulle vilja göra då faktist. Man skulle kunna flytta till stan då eller vart man nu far... Vasa skulle vara bra, inte så långt bort men ändå typ en timme med bil... Inte så stor stad men större än Jeppis... Fortfarande i Österbotten är man också... Nåja.
Men för tillfället så behöver jag finska-backup-person-då-jag-får-en-blackout som vet hur man säger alla skitlätta saker som jag inte kan...anyone?
                                   
                        Magiskt damm och stjärnor...I'm awsesome.
                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar