Sidor

onsdag 8 januari 2014

Mina favoritband/ mina favoritartister

Alltså, det här är typ som Dag 3 på min 10-dagars lista. Men jag skrev Dag 2 idag också. Faktist. Och så kommer jag att skriva ett inlägg om Amanda sen efter Dag 10. Om jag inte känner för att göra det i helgen förståss...
 Mitt favoritband... Alltså det går inte att ta ett. Så vi tar några stycken då...

Nightwish. Jag har tyckt om dem sedan jag var 13, jag det mesta om dem, har hört alla deras låtar typ och sett dem live en gång. (Och blivit retad för att jag tyckte om dem men det är en annan historia.) Jag är inte lika sådär...eh...fanatisk nuförtiden men jag tycker fortfarande mycket om dem. Det går bara inte att släppa.
Scar Symmetry är ett Melodic Death Metal band från Sverige som jag har lyssnat på en del senaste tiden. De är bra liksom...och så följer en av sångarna mig på instagram och har gillat en bild av Sniff och en bild av mig... Awsome! 

Dark Tranquillity är också ett svenskt Melodic Death Metal band. Jag har tyckt om dem sen jag gick på 9:an typ. Det är svårt att säga varför de är bra, men helt mittiprick är de tycker jag.


Metallica har jag börjat tycka om på senaste tiden också. Jag brukar lyssna på Ride The Lightning i bilen och det är så bra så jag dör nästan. Haha. Gammal Metallica är helt awsome, det är väl nog det jag tycker mest om.

Sentenced. Metalband från Uleåborgstrakten, de finns inte längre för de slutade och sen dog en gitarrist av något hjärtfel, han var den som grundade bandet. (Ah jag minns inte så mycket alls någonting!) Väldigt deppigt och awsome och alltmöjligt.


Lady Gaga sist men inte minns. Hon är underbar... Hon har mörka sidor och ljusa sidor, är kreativ och får mig att känna mig bättre då jag känner mig värdelös.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar