Sidor

fredag 3 januari 2014

Min lurviga lilla soulmate Sniff...

Ikväll så har jag attackerat hissaboken eftersom vi har prov imorgon... Det är nog ett påhitt det också att man har proven såhär efter lovet... I år började provperiorden före jul också som tur är. Prov. En sak jag inte kommer att sakna precis.

Efter att ha kommit igenom ett antal sidor så for jag ut och var med Sniff. Det var underbart. Jag vet inte hur det skulle gå utan Sniff. Han är en speciell ponny faktist... Inte en ponny som man skulle välja kanske men han är speciell, han är min Sniff och jag älskar honom. 
Nåja...klart alla hästar är speciella på sitt sätt men han är ensam i sitt slag. För det första så traskar han omkring med ett par röda stickasockor med vita ränder på skaftet...och boots ovanpå det.... Fast det är bara en detalj som ser kul ut. 
Han är en väldigt stor shettlandsponny som inte riktigt ser ut som en shettlandsponny, han har en våldsam vinterpäls som är lockig och luktar konstigt, har världens mysigaste lurviga öron och en svans som är lockig och tjock och awsome. Sniff har en speciell doft... Han säger sniff och gör vad han vill. Han är troligtvis magisk. Eller, jag vill tro det. Han brukar också veta vad jag tänker på, det märks så tydligt. 
Och jag tänker att jag är lycklig, det är just jag som har en speciell ponny som heter Sudden Joy... 
Just nu så är han i riktigt trevligt skick för att vara januari... Fast...man kan inte veta... Jag är glad för det. (Och jag har inte blivit deppad ännu heller, brukar nämligen bli det omkring den här tiden ungefär då Sniff får problem...) 
Just nu är det bra iallafall, det är jag glad för.

Blah....det är svårt att förklara. 
Godnatt...

Några veckor sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar