Sidor

lördag 4 januari 2014

Melinda ikväll.........

Idag så red jag Melinda på åkern, vi jobbade med en del böjande och ställande och volter och grejer...hon var ganska stel... Hon har typ alltid varit det, jag tror minsann att många shettisar är det... Det finns sällan någon som kan rida dem på rätt sätt. Det är minsann synd att shettisar är små ibland...
Men Pona har jag fått att bli bättre... (Ah det har jag väl nog sagt tillräckligt många gånger redan...)
Sen galopperade vi lite på en annan åker och sen gick vi hem...
Förutom att rida så bjöd jag Pona på Haribogodis som andra normala hästägare gör och Pona tyckte att det var gott... Hon tycker om godis, alla slags godis... Becka och jag gav henne godis då vi var små och vi tänkte väl inte på att hästar inte ska äta sånt godis som är till för människor och liknande varelser... Men Pona har ätit godis i alla år och överlevt ändå... 

En bild. En dålig bild är det på Pona och reflex. Nice med reflex. Man syns.
Vill också med denhär bilden visa mitt missnöje över mörkret... Det är omöjligt att få någon bild som duger! Om man är ute efter klockan 4 på eftermiddagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar