Sidor

fredag 24 januari 2014

Friheten man bara känner med hästar

Det var en riktigt tröttsam dag i går i skolan... Verkligen sämst. Jag hade inte heller hunnit vara i stallet så mycket den här veckan... 
Idag har vi dagsverkesdag och det är verkligen en totalt awsome tur för annars skulle jag...typ dö av allt tråkigt man tror att man kan dö av.
Igår ikväll så hann jag alltså med ponnyer och så red jag Zam. Någon vecka eller så sen senaste gången... Melinda har jag väl hållit igång men inte ridit. 
Vi var bara barbacka en ganska kort runda i mörkret, mamma kom med med Melinda. Det kändes helt weird för jag hade lovikavantar och det går inte så bra att hålla tyglarna med dem och så satt jag bara där och kände mig som om jag typ aldrig hade suttit på en häst förr men det kändes ändå toppen. Zam verkade tycka att det var helt chill han också och dessutom så fick han bullar.
Då vi kom hem så bestämde han sig att vara så busig man bara kan vara och smet ut ur stallet då jag tog av tränset och sätta på grimman, började nosa på en islykta men kom in helt frivilligt då jag lockade med bullar. Och så busade han på en massa. 
Det var så roligt att bara vara liksom. Man kan känna sig så fri då man rider barabacka och är i stallet... Att leva ett liv utan hästar skulle inte vara så bra. (Tänkte säga "ett liv utan hästar skulle vara döden" men beslöt mig för att jag redan har varit tillräckligt dramatisk så det fick vara.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar