Sidor

måndag 6 januari 2014

Fem saker du inte visste om mig!

Det är första rubriken i den här "10 dagarslistan", men det kommer att bli fler än 10, det går från 0-14 kanske. Haha. Nåja alltså eftersom det inte har hänt så mycket idag att skriva om så passar det bra med dethär idag. Fem saker som du inte visste om mig som nog ändå någon/några/mamma vet....
Okej.

1. Jag tycker att smör är äckligt! Då jag var liten så var det någongång smör som hade varit på bröd inne i en såndär låda som man har mat i och det kändes lite sunkigt... Så jag har undvikit smör på bröd sen jag var 4-5 år gammal.... Men på bröd som man köper i cafeér och ABC-stationer som är färdiggjorda går det, de brukar innehålla så mycket annat och så försöker jag liksom att inte tänka på det...

2. Jag tycker om skor, allt från high heels till gummistövlar. Typ. Men de högklackade är finast. Önskar att jag skulle kunna använda dem mycket oftare typ varje dag...men det är så opraktiskt...

3. Jag tycker inte om att tala i telefon... Det märks då någon ringer åt mig. Jag väntar mig alltid att den andra ska säga något först...(då brukar Pauen undra om jag sover och jag bara: nääääääeee...) Det blev lite bättre med iphonen, det hörs bättre vad någon säger i den och så är det roligt att ringa med den också. Jag vet inte varför...men ringfunktionen är ganska bra på iphone, det ser inte så invecklat ut. 

4. Av det här förra jag sade så kanske det märks lite att jag gillar Apple... Jag vet inte hur det blev så. Kanske för att de slängde varsin ipad åt oss då vi hade börjat ettan i pg...? 
Och så är jag också väldigt nöjd med min iphone. Den är faktist mer hållbar än vad de sägs vara. Att falla på golvet klarar den av. Min har gjort det flera gånger har bara levt och mått bra... 
Ja det är nästan så att jag blir sur om någon säger att Apple-grejer är dåliga...
Fast det är kanske lite onödigt att börja hetsa upp sig för. 

5. Jag är en ganska tvådelad varelse. En del av mig är väldigt kreativ, öppen för nya saker, snäll och positiv... Den andra är lättprovocerad, inåtvänd, misstänksam och kan bli väldigt arg. Jag är liksom en allt-eller-inget person. Antingen så försöker jag inte alls eller så ger jag allt...antingen så är jag färdig först eller sist...jag är glad eller på dåligt humör... Det finns inget mittemellan. Får jag lite strul med någon annan så tror jag att de är riktigt ute efter mig och "hatar" mig.... Jag är ganska enkel och komplicerad på samma gång...

Idag... Blah I'm so sexy...eller så inte! Iallafall, min naturliga hårfärg börjar vara riktigt ordentligt tillbaka, vet inte vad jag ska göra åt det... Det är nice på ett sätt på samma gång som jag vill ha någon intressant hårfärg.... Jag har varit trött ikväll, det är därför som jag ser retarded ut. Nog för att jag alltid ser lite retarded ut förståss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar